SDHC kaart zegt : beveiligd tegen schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
maar is dat niet.
eigenschappen: 32gb, fat 32
toch kan ik er niks mee.
wat zou er aan de hand kunnen zijn?
 
Waarom krijgt ik een "De schijf is schrijf-beveiligd" boodschap wanneer ik bestanden wil overbrengen op mijn geheugen kaart?

OPLOSSING 1 - "Ontgrendel" de geheugenkaart.

Er is een 'Lock' schakelaar aan de linker kant van de SD kaart. Verzeker u ervan dat deze schuifschakelaar naar boven is geschoven (unlock positie). U zult niet in staat zijn om de inhoud aan te passen of te verwijderen van de geheugenkaart als deze vergrendeld is.

OPLOSSING 2 - Schuif de 'lock' schakelaar heen en weer.

Als de lock schakelaar los zit en gemakkelijk verschoven kan worden, is het waarschijnlijk dat de schakelaar in de vegrendelde stand komt te staan als u de kaart in uw host apparaat stopt. In dat geval zal de kaart vervangen moeten worden.
 
Als het bestand groter is als 4Gb dan gaat die niet op dat kaartje ivm fat32, kaartje formateren/converteren naar ntfs, dan lukt dat wel.
Kleinere bestanden zou wel moeten lukken.
Tevens je vraag verplaatst van geheugen naar de sectie verwisselbare media.
 
bovenstaande adviezen werken niet want de melding: "tegen schrijven beveiligd" betekent dat ik niks kan met het kaartje, ook niet formatteren.
 
andere kaartlezers heb ik geprobeerd maar steeds weer de melding:"beveiligd tegen schrijven"
ook een andere adaptor helpt niet.
ik heb ook geprobeerd via diskpart iets te wijzigen maar steeds de melding :"beveiligd tegen schrijven"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan