door Driverpack solution malware

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
Beste,forum gebruikers

Sorry voor de fouten dit komt omdat ik DYSLEXIE heb heb hier begrip voor

Ik heb mijn laptop met windows 10 terug gezet naar de fabrieks instellingen. Via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Deze pc opnieuw instellen > Aan de slag en kies een optie. Hierbij heb ik gekozen om alles te verwijderen en een clean herinstallatie te doen. Na dat de computer geherinstalleerd was heb ik netjes windows update uitgevoerd en de drivers van de acer website geinstalleerd. Daarna mijn programma's terug geinstalleerd. Na dat ik alles klaar had voor gebruik en naar apparaatbeheer keek. Zag ik nog 2 onbekende apparaten en 1 videokaartdriver van nvidia in apparaatbeheer. Omdat ik de driver van de onbekende apparaten niet gevonden kreeg.(op devid.info/acer website) heb ik de gratis versie van driverpack solution full gedownload via de website. Nu heb ik via het programma alle drivers laten scannen en gedownload en laten installeren. Na dat alle drivers geinstalleerd waren werden er ook nog is achterna visual C++ en wat andere rodzooi mee geïnstalleerd. Nu gaf malwarebytes aan van malware gevonden dus meteen scan laten draaien voor die rodzooi. Er is 370 malware en spyware gevonden daarna heb de test geannuleerd. Nu wil ik het opnieuw gaan scannen of er meer word gevonden als er meer is wat kan ik dan doen. De computer is net geherinstalleerd ik heb wel een windows 10 installatie herstelpunt.
 
Wat ik voor stel is dat je rechts klikt op deze computer beheren en dan de schijf iets verkleint en een partitie aanmaakt(best fat32 voor het gemak nadien dus niet ntfs ongeveer een 1gig naar 500mb ).Noem deze partie drivers en plaats alle drivers die je hebt gevonden unpacked op.
ga eens kijken onder de dir windows/system32/drivers/ alles wat daar staat kan je ook onder een path win/drivers plaatsen onder je nieuwe schijf.
Wat er nadien gebeurt is dat indien je zou herinstalleren of een driver kwijt raakt voor onbekende reden windows die gaat vinden bij herinstallatie en die gaat gebruiken. Nu vroeger kon je ook je regedit.exe zetten maar windows is veel pluimen verloren door de jaren heen .
Zo mis ik de installdisk, de repair functie en installatie zonder menu's die telkens op internet gaan om toch maar te vertellen dat je de menu opende & ect.
verder kan je zelf elk programma bij configuratiescherm verwijderen "programmas en onderdelen" verder kan je eens kijken bij msconfig of er progjes zijn bij gekomen je kan sorteren op datum en fabrikant(en alles wat niet moet starten stoppen).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2de partitsie in 1gb fat32 grote gemaakt hierin Zitten nu alle drivers unpacked die bij mijn laptop horen war bedoelt u met ga eens kijken onder de dir windows/system32/drivers/

Ook heb ik door de extra rotzooi die driverpack solution full samen met de door die programma geinstalleerde drivers voor mijn pc nu 5376 malware bestanden in malwarebytes bij de scan heb ik heb ze ook nog netjes opgeruimd maar helpt dat??
 
dat is op de c schijf
c://windows/system32/drivers/

de malware scanners duiden wel altijd iets aan je moet gewoon weten wat je zelf wil
*1computer werkt aannemelijk snel
*2computer maakt geen externe connecties(die invloed hebben om internetsnelheid of integriteit).
al de rest houd ik me niet bezig en kan ik niet veel over vertellen.

maar tilburg is niet ver. dus...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan