aansluiten usb-printer op ASUS RT-N66U

Status
Niet open voor verdere reacties.

jooph45

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Berichten
25
In verband met de overstap naar een andere internet-provider heb ik een ASUS RT-N66U router gekocht
Ik heb namelijk een printer met alleen usb-aansluiting en de ASUS-router heeft usb-poorten om een printer aan te kunnen sluiten.

Na inloggen op de router zie je als je op USB Application klikt bij "Netwerk printer server" de mogelijkheid voor "ASUS EZ printer sharing".

Als je hierop klikt krijg je toelichting en de mogelijkheid om een programma te downloaden.
Als je na downloaden het programma opstart komt op het scherm de tekst "This utility will help you set up the USB printer. Connect your PC with the router through wired / wireless connection then connect your printer to the router and power on it. Click “Next” to start printer installation"
Na het installatieprogramma te hebben laten doorgaan kwam er een blauw scherm met tekst en na korte tijd ging de computer herstarten.

Na dit herstarten kon ik nog even iets op de computer doen en toen kwam weer dit blauwe scherm. Er stond "page fault in non paged area. (vuhub.sys)"
Bij opstarten op F8 gedrukt en ik kon in "veilige modus" komen. Deze veilige modus blijft stabiel.

Via de verkenner zie ik dat het bestand vuhub.sys meerdere keren voorkomt; en wel
c:\windows\system32\drivers
c:\windows\system32\drtiverstore\.......
c:\programfiles(x86)\asus\printerutilities\......
c:\gebruikers\appdata\local\temp\........ (in diverse onderliggende mappen)

Via systeemherstel heb ik een bestaand herstelpunt van enkele dagen terug kunnen terugzetten

Wat kan nu de oorzaak zijn van de foutmelding?
Kan ik het programma van ASUS gewoon installeren? of is dit programma de oorzaak van de fout?
Hoe kan ik anders mijn usb printer op de ASUS-router aansluiten?

Vriendelijke groeten
Joop
 
klinkt als een corrupte driver. heb je de laatste versie van dat programma? en is het voor jouw versie van windows?
 
Deze fout van vuhub.sys en het bijbehorende BSOD worden al langer gemeld, dit is een topic van meer dan een jaar geleden waarin ook staat hoe je betreffende driver verwijderd.
Zonder uitzondering zijn alle meldingen afkomstig van mensen die een Asus RT N-series router gebruiken..
Blijkbaar is de software die Asus aanbiedt buggy..
Ik kon geen oplossing voor deze foutmelding vinden tot nu toe.
In dit geval zou ik de printer op de pc aansluiten i.p.v. de router en, indien nodig, de printer delen.
Nadeel hiervan is wel dat de pc aan moet staan om van een andere pc / laptop / tablet te kunnen printen.
 
Bedankt voor de reactie; al is het niet wat ik als antwoord hoopte
Ik kende de mogelijkheid om de printer op de desktop aan te sluiten en dat de laptop alleen maar kan printen als de desktop aanstaat ( en dat wilde ik nu juist vermijden)
 
Een aantal keren geprobeerd, met telkens de fout.
Herstelpunten terugzetten leverde ook geen resultaat op
Geinformerd bij ASUS en Brother - leverde ook niets op.
Een printer toevoegen met toepassing van LPD/LPR werkt ook niet

Ik had me ermee verzoent om de desktop aan te laten staan wanneer de laptop wilde printen.
Als laatste poging heb ik op zowel de desktop als de laptop de printer ge-deinstalleerd.
Ik heb op de router een reset gedaan.
Op zowel de desktop als de laptop de printer geïnstalleerd
En toen op beide machines een printer toegevoegd zoals opgenomen in instructie van ASUS ""Het werken met Line Printer Remote (LPR) / Line Printer Daemon (LPD)" . Dus niet de mogelijkheid van "ASUS EZ printer sharing" ; want dat leverde BSOD met vuhub.sys op
Het printen via de usb-poort op de router werkt nu enkele dagen.

De vraag kan gesloten worden; maar begrijpen doe ik het niet
 
Zo zie je maar, de aanhouder wint. :thumb::cool:
Ben blij voor je dat je het uiteindelijk toch voor elkaar hebt en bedankt voor het delen van de oplossing, heeft een ander er ook iets aan.
Succes ermee verder :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan