• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naar datum vandaag gaan bij openen file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

De volgende code gebruik ik om bij het openen van het werkblad naar de regel te gaan waar de datum van vandaag in staat. Kolom A.

Code:
Private Sub Workbook_Activate()
    If ActiveSheet.Name = "planning" Then ActiveWindow.ScrollRow = Application.Match(CLng(Date), Columns(1), 0)
End Sub

Echter als de datum van vandaag ontbreekt in kolom A zou ik graag op de regel willen openen van de datum voor vandaag. Dan kan dus 1,2,3 of 4 dagen terug zijn.

Hoe zou de code hiervoor aangepast moeten worden (indien mogelijk)?

Friend

Bijlagen

Code:
If ActiveSheet.Name = "planning" Then ActiveWindow.ScrollRow = Application.Match(CLng(Date), Columns(1), [COLOR="#FF0000"]1[/COLOR])

Timshel,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Dat is hem helemaal :)

Thanks

Friend

Volgens mij is het niet nodig om de naam van de sheet op te geven. Of een Goto of een ScrollRow beter of slechter is weet ik niet. Dus een alternatief

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Application.Goto Cells(Application.Match(CLng(Date), Columns(1), 1), 1)
End Sub

VenA,

Hartelijk dank ook voor jouw reactie:thumb:

Dit is een mooie aanvulling die het gebruiksvriendelijker/dynamischer maakt omdat inderdaad de naam van de sheet niet behoeft te worden opgegeven :)

Het voordeel van de code van Timshel is echter wel dat de datum van vandaag (of van die daarvoor) direct boven aan je scherm/sheet staat.

Is dit met de code die jij aanreikt (met dank hoor:) ook mogelijk? Nu staat namelijk de datum van vandaag ( of van die daarvoor) op de laatste regel van mijn scherm?

Friend

Dat wordt dan wel een hele zware aanpassing:d

Code:
Application.Goto Cells(Application.Match(CLng(Date), Columns(1), 1), 1), 1

VenA,

Hartelijk dank voor je inzet en het vele werk wat je hier aan had :thumb:

Alleen ik heb nu wel een vijver met "eendjes" ;)

Zou je ook willen uitleggen waarom ik er zoveel in de vijver heb, ofwel wat hun functie is!

Friend

VenA,

Vriendelijk dank, ik was even afgeleid door de rookontwikkeling van de bbc :shocked: en kon mijn scherm niet meer zien :d

We gaan het bestuderen alhoewel het gemak waarmee jullie dit allemaal kunnen en begrijpen ligt nog een stukje voor mij.

Thanks again :thumb:

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan