Adblock Plus kwijt in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
494
Ik moest eergisteren mijn Asus laptopje resetten naar een eerder herstelpunt.
Gebruikte al tijden Adblock Plus op bepaalde sites.

Voor de reset heb ik Malwarebytes, Spybot Search and Destroy, en ADwcleaner gebruikt om de laptop op te schonen.

Daarna een reset gedaan naar een herstelpunt van 26 april 2016.

En toen was ik mij Adblocker kwijt.
Heb van alles geprobeerd via de add ons menu's in Firefox, en via adblockplus.org om hem weer te installeren, maar niets lukt.

Dit ook geprobeerd met uBlock met hetzelfde resultaat.

Mijn Firefox browser is 45.0.2

Iemand een suggestie hoe ik hem er weer op krijg?
 
Hallo, Ik zou proberen om Firefox opnieuw te installeren. Noteer daarvoor welke invoegtoepassingen (add-ons en extensies) u gebruikt en maak een backup van de bladwijzers.

Geef in Windows eerst eens de opdracht sfc /scannow. Dit controleert de beveiligde systeembestanden. Wanneer er fouten of gebreken worden gevonden dan moet de Windows schijf worden ingevoerd of de Windows installatiebestanden worden aangewezen om te herstellen.

Doe ook eens een scan van het register. Dit kan bijvoorbeeld met de registry cleaner van CCleaner

Bij bestrijding van adware en malware zou ik ook zelf kijken naar wat er op de computer opstart en met name in de categorie van de browser. Gebruik hiervoor AutoRuns van Sysinternals.
 
Alfred 2 zei:
Hallo, Ik zou proberen om Firefox opnieuw te installeren.
De link van @macguy is juist als je een mozilla account hebt, dan krijg je jouw oorspronkelijke versie terug met alle bladwijzers en add-ons die je al had.
 
Ik weet niet of dat wel zo is. Ik zie het zelfde scherm niet wanneer ik de link aanklik en de vraagsteller heeft de laatste versie. Toch even noteren welke extensies er zijn geïnstalleerd en een backup van de bladwijzers maken. Dan beter Firefox downloaden, helemaal weghalen via Programma's en onderdelen, vervolgens helemaal opnieuw installeren. Je weet dan wat je hebt gedaan.
 
Waarom ik het weet is omdat ikzelf een andere pc heb en Firefox via die link op de nieuwe pc heb teruggezet, met alle bladwijzers en add-ons.
Natuurlijk had ik mijn bladwijzers vooraf geëxporteerd naar een externe maar dat bleek achteraf niet nodig. Ik heb wel een account bij Mozilla en de sync ingesteld.
Als TS geen account heeft dan zal dat idd niet lukken.
Ik moet je dus gelijk geven hoor. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Mensen bedankt voor de reacties.

Stap voor stap dan maar.
De link van macguy geeft bij mij de melding;
Blijkbaar gebruikt u een oudere versie van Firefox
Werk bij om snel en veilig te blijven.
Houdt controle
Kies Firefox
En daaronder een groene downloadknop.

Voor zover ik weet heb ik geen Mozilla account.

Ik wil er voor kiezen om met de tip van Alfred verder te gaan, en sfc /scannow uitvoeren.
Echter heb ik geen Windows CD of installatiebestanden beschikbaar, Windows was voor geïnstalleerd.
Waar kan ik installatiebestanden vandaan toveren voor mijn laptop?
 
Waar kan ik installatiebestanden vandaan toveren voor mijn laptop?

Als ze meegeleverd zijn dan kan dat een map zijn met de naam i386. Dat zijn de installatiebestanden zoals ze op de CDRom of DVD staan. Bij Windows 7 heet deze map WinSxS. Soms is er een herstelpartitie gemaakt en daar kan een dergelijke map in staan maar het kan ook een image zijn die de laptop terug zet. In dat geval zou er een map zijn met de naam recovery of iets vergelijkbaars.

Misschien is Peerby actief, daar waar u woont. Dat is spullen lenen van mensen in de buurt. Peerby.com Hier kunt u vragen naar een installatie schijf van het besturingssysteem dat u heeft.
 
Voor de reset heb ik Malwarebytes, Spybot Search and Destroy, en ADwcleaner gebruikt om de laptop op te schonen.

Daarna een reset gedaan naar een herstelpunt van 26 april 2016.

En toen was ik mij Adblocker kwijt.

Door het uitvoeren van het systeemherstel heb je meteen ook je opschoning ongedaan gemaakt.
 
Aan het zoeken geslagen en gevonden:

3 mappen met de naam i386, te weten
1 x (C:\eSupport\eDriver\I386 met daarin de submappen x32 en x64 DRIVERINSCMD windowsopdrachtregelscript

1 x C:\Program Files\Softland i386 met daarin bestandjes dopdf7.ctm en dopdfin7.exe

1x C:\eSupport\eDriver\Software\Touchpad\Sentelic\[Compal]_PointingDevice_PNP_Sabine met daarin meerdere sys, dll, ini bestanden en een rtf bestand.


2 mappen met de daarin de naam recovery, te weten:

1 x Alrecovery in ASUS (C:\Program Files (x86))

1 x Al_recovery in ASUS (C:\eSupport|eDriver\Software)
 
Laatst bewerkt:
De link van macguy geeft bij mij de melding;
Blijkbaar gebruikt u een oudere versie van Firefox
Werk bij om snel en veilig te blijven.


Voor zover ik weet heb ik geen Mozilla account.

Ik wil er voor kiezen om met de tip van Alfred verder te gaan, en sfc /scannow uitvoeren.
Echter heb ik geen Windows CD of installatiebestanden beschikbaar, Windows was voor geïnstalleerd.
Waar kan ik installatiebestanden vandaan toveren voor mijn laptop?[/QUOTE]
bijwerken dan komt blauwe knop pas
 
Macguy.

Moet ik nog iets veiligstellen voor ik de knop bijwerken activeer?
 
Asus Alrecovery biedt aan om de recovery bestanden te branden naar een DVD zodat je het hele systeem ook daarmee kan herstellen. De Windows bestanden zullen misschien in een image zitten en soms zelfs in een verborgen partitie. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding. Bij de gevonden bestanden vind ik geen Windows i386 map. i386 is ook de leest waarop de computer geschoeid is.
 
U gebruikt de laatste versie van Firefox. Deze regel is geen constatering. Dat je niet de laatste versie hebt dat staat er altijd maar dit zult u al wel gemerkt hebben.
 
Macguy.

Moest vanmiddag een fysieke brand blussen, vandaar een wat late reactie

Wanneer ik de optie bijwerken kies, krijg ik een Firefox Setup exe bestandje.
Deze opslaan is geen probleem.
Dit bestandje installeert over de oude heen?

Ben altijd wat huiverig met exe bestandjes, heb veel bladwijzers staan en zou die niet graag kwijt raken.
 
gast0205, dat in ieder geval gedaan.
Bedankt voor de tip.
 
Graag gedaan. Je kan nu eigenlijk de nieuwe versie over de oude installeren, of (gaat mijn voorkeur naar uit) Firefox updaten via Help -> Over Firefox.
 
Gelukt!
En de adblock staat er ook weer.
Uiteraard uitgeschakeld op helpmij :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan