USB werkt niet na driver installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien1972

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2016
Berichten
9
Hallo,

Ik heb vandaag een PC in elkaar gezet voor mijn zoon. Echter na het installeren van de driver voor de USB gaat het mis en kan ik niks meer. Als ik de bijgeleverde cd van het moederbord gebruik slaat de PC ook vast als de driver wordt geïnstalleerd voor de USB 3.0 driver. Dan werkt het toetsenbord en de muis niet meer en moet ik alles opnieuw installeren, Hieronder even een overzicht van wat er in de PC zit. Ik wordt echt een beetje moedeloos op het moment ik heb al van alles geprobeerd en krijg het niet voor elkaar.

Moederbord: Gigabyte GA-H110M-2SH
Videokaart: Sapphire NITRO R9 380 4G D5 + back plate
Geheugen: G.Skill 16 GB DDR4-2133 Kit
Processor: Intel® Core i5-6400
Voeding: Sharkoon WPM600 Bronze
Keybboard + Muis: CM Storm Devastator II
Harddisk: ADATA Premier SP550, 240 GB SSD

Het vreemde is dat het keyboard niet oplicht maar doet het wel. De muis doet het maar scrolt niet.

Wat heb ik geprobeerd:

1. Bios update
2. De laatste USB driver van de fabrikant
3. Nieuwe W7 installatie
4. Andere USB poorten
5. Na 3 installaties van W7 en drivers mezelf in moeten houden de boel niet in elkaar te trappen

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, ik neig naar het moederbord maar krijg graag adviezen van mensen die er meer verstand van hebben. Heb nu voor de 4e keer het systeem weer geinstalleerd maar dan zonder de installatie van de USB driver en het werkt, buiten de verlichting van het keyboard en het scrollen van de muis. NUM-lock blijft ook branden, CAPS-lock werkt wel maar de LED gaat niet aan/uit.

HELPPPPP!!!!

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Martien
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Martien.

Ik denk dat het probleem niet zozeer bij het moederbord ligt, maar bij de muis en het toetsenbord combinatie.
Heb je al een andere muis/toetsenbord geprobeerd?
En ik neem aan dat ze wel werken in de UEFI (denk ik?). Kan je Windows starten in de veilige modus en kijken of het probleem zich daar ook voordoet?

En als laatste, soms gaat de USB via een andere bus aan de voorkant van de PC. Werken ze daar ook niet?

Succes!

Gr Fabian
 
Fabian heeft hier een punt, ik krijg ook het gevoel dat de toetsenbord / muis combi hier iets mee van doen heeft en zou een andere set proberen zoals hij voorstelt.
Ook gezien het feit dat de gebruikte voeding er in de reviews niet best af komt, deze blijkt bij belasting behoorlijk te variëren en voor instabiliteit te zorgen.
 
Het toetsenbord en de muis werken gewoon op mijn eigen PC, dus ik denk dat het toch aan het MB ligt. En ik weet niet wat UEFI is. Het maakt trouwens niet uit in welke bus ze zitten. In alle gevallen hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch maar eens een andere muis en toetsenbord proberen, gewoon om er zeker van te zijn waar het probleem precies zit.
Als het probleem zich NIET voordoet met een andere muis en toetsenbord, dan zit het probleem dus ook NIET in het moederbord en/of de USB-aansluiting, maar moet het gezocht worden in de CM Storm Devastator II
Als het met een andere muis en toetsenbord ook niet werkt, dan moet het gezocht worden in het mobo of de USB-aansluitying/drivers.

hier staat UEFI uitgelegd: http://computerworld.nl/it-beheer/75721-wat-is-uefi
en hier: http://www.pcinside.info/nl/inside/moederbord-uitleg/het-moederbord-functie-bios-en-uefi/
Er is inderdaad een relatie tussen UEFI en de usb/muis-aansturing.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een keer alles opnieuw gedaan. MB gereset en opnieuw een Flash gedaan, de laatste drivers gedownload bij Gigabyte. Deze allemaal geïnstalleerd en als laatste de usb driver. Echter na deze te hebben geïnstalleerd weer hetzelfde probleem. Ander toetsenbord brengt ook niks hetzelfde beeld. Met opstarten werkt het toetsenbord en de muis wel maar zodra W7 laad is het over en uit.

Iemand nog ideeën????
 
Start eens in veilige modus. Wat doet ie dan?
En als alles het dan ineens wel doet, ga dan eens na Apparaatbeheer, druk dan op het tabje "beeld" en zet "verborgen apparaten weergeven" aan en kijk dan of er ergens een vraagteken of kruisje staat.
 
Ik zou eens een poging wagen om Win 10 erop te zetten....klinkt stom maar je weet nooit..
Is ook zo gebeurd dus veel tijd verlies je er niet mee...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan