Num - lock wordt niet standaard geactiveerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Hallo iedereen

Ik heb pas een nieuwe laptop met windows 10 erop. Ik heb voor me aan te melden een pincode ingesteld maar num - lock is niet standaard geactiveerd. Ik ben in het register al naar HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators gegaan en de waarde eerst op 2147483650, dan op en dan op 80000002 gezet maar alle drie werken ze maar tijdelijk. Is er nog een andere optie?
Alvast bedankt!

Here’s how to enable NumLock on your Lock screen without any Registry hacks:

While on Lock Screen, press NumLock key on your keyboard to enable it
Reboot the system from the power button on the Lock Screen

When you turn on your system once again the NumLock should be enabled.

Edit: Zojuist hier zelf uitgevoerd en bij mij werkt het... hij is nu geactiveerd op het lock-screen terwijl dat voorheen niet zo was.. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hier las ik een topic, blijkbaar iemand met identiek hetzelfde probleem.

Edit: Zojuist hier zelf uitgevoerd en bij mij werkt het... hij is nu geactiveerd op het lock-screen terwijl dat voorheen niet zo was.. :thumb:

Hier las ik een topic, blijkbaar iemand met identiek hetzelfde probleem.

Het werkt nog steeds niet. Is er misschien ook en manier in de BIOS? Ik heb al 2147483650, 2147483648, 2 en 80000006 geprobeerd. Sommige werken niet, sommigen werken maar tijdelijk maar geen van alle permanent.

Da's niet van toepassing wanneer je Windows 10 gebruikt, deze info wel.

Levert ook dat niets op dan kan je best eens een kijkje gaan nemen in je BIOS:

1. Power On your computer and press "DEL" or "F1" or "F2" or "F10" to enter BIOS (CMOS) setup utility. (The way to enter into BIOS Settings depends on the computer manufacturer).
2. Inside BIOS find the POST Behavior menu.
3. Set the NumLock key (state) option to ON.
4. Save and exit from BIOS settings.

Bron wintips.org.

Met die InsydeH20 BIOS kun je niks zolang die gelocked is.
Om de uitgebreidere functies te kunnen gebruiken moet je die BIOS "unlocken"...
Google.

Weet jij toevallig hoe je dat doet? Het lijkt niet zo eenvoudig zo te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat weet ik niet omdat ik nog nooit een pc / laptop met zo'n BIOS heb gehad ( als eigendom of reparatie ) maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn.
Als de BIOS op 1 of andere manier corrupt raakt kun je de kliko open zetten...

Dat is waar. Ik denk dat ik maar mijn verkoper ga contacteren omdat hij er waarschijnlijk meer verstand over heeft. ( ik heb mijn laptop bij een computerzaak in de buurt gekocht )

Tja ik ga toch maar het zekere voor het onzekere nemen.;)

Dat is er niet aan te merken, want je gaat stijf door op het andere forum met je plannen om het BIOS te unlocken. Misschien kan je gelijk ook hier een topic openen, op eigen risico natuurlijk. :d

Je moet van je Lockscreen naar je inlogscherm. Dat deed ik altijd met een muisklik en in het inlogscherm met je Numlocktoets je cijfertoetsenbord activeren. Nu kun je ook met je Numlocktoets van je Lockscreen naar je inlogscherm en is je cijfertoetsenblock meteen geactiveerd. 2 vliegen in één klap als het ware.

Je moet van je Lockscreen naar je inlogscherm. Dat deed ik altijd met een muisklik en in het inlogscherm met je Numlocktoets je cijfertoetsenbord activeren. Nu kun je ook met je Numlocktoets van je Lockscreen naar je inlogscherm en is je cijfertoetsenblock meteen geactiveerd. 2 vliegen in één klap als het ware.

Ja dat doe ik nu momenteel ook maar als ik binnen ben moet ik mijn numlock opnieuw aanzetten.

Dat is er niet aan te merken, want je gaat stijf door op het andere forum met je plannen om het BIOS te unlocken. Misschien kan je gelijk ook hier een topic openen, op eigen risico natuurlijk. :d

Tja dat is waar. Ik zal op die site zeker ook een topic openen.

Ja dat doe ik nu momenteel ook maar als ik binnen ben moet ik mijn numlock opnieuw aanzetten.

Vreemd ik hoef dat niet. Als ik via de numlocktoets van de lockscreen naar het inlogscherm ga, dan kan ik meteen mijn pincode invoeren via het nummertoetsenbord.

Vreemd ik hoef dat niet. Als ik via de numlocktoets van de lockscreen naar het inlogscherm ga, dan kan ik meteen mijn pincode invoeren via het nummertoetsenbord.

Heb nu een klein programmaatje gevonden die mijn numlock uitzet als hij aanstaat. Het schiet me nu te binnen dat ik dat er ooit heb opgezet om dat probleem op te kunnen lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan