audio recorden zonder verlies op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedoel je met dat laatste dat ik hier extra apparatuur voor nodig heb??
 
Als het goed is, nee.
Line Out van je cassette deck zal niet te hoog zijn voor de line In van je computer.
Daaraan zou (als het goed is en er geen "boost" op de ingang wordt gebruikt) niks aan hoeven te gebeuren.
Ook niet in je software (alles op 0 dBFS zou goed moeten zijn).
Gebruik je echter een microfoon ingang dan ga je nat (en is het ook niet te redden).
 
het gaat om techno muziek en het resultaat dat ik momenteel bekom is meer dan aanvaardbaar...

mijn realtek hd audio configuratie (ik vermoed dat dit mijn geluidskaart is) staat standaard al op 16 bit 96000 Hz (studiokwaliteit) ingesteld.

mijn audacity staat op 48.000 Hz en 24 bit standaard sampleformaat...

geluid is prachtig voor zo'n oude cassetten (eind jaren 90)

staat het zo ietwat goed?? bekomen sample klinkt toch quasi perfect...
 
Je geluidskaart sampled dus met 16 bits en je slaat er (via Audacity) 24 op. :)
44.100 Hz en 16 bit in Audacity instellen is prima en kleiner in opslag.
Kwaliteit is dan CD kwaliteit (daar zouden je cassette bandjes van dromen...)
 
Je geluidskaart sampled dus met 16 bits en je slaat er (via Audacity) 24 op. :)
44.100 Hz en 16 bit in Audacity instellen is prima en kleiner in opslag.
Kwaliteit is dan CD kwaliteit (daar zouden je cassette bandjes van dromen...)

okay, muchas gracias... !!!!!

de opnames kunnen starten nu... met de karige basiskennis die ik al heb... :p

het zal niet 100% perfect zijn, maar het resultaat mag er al wezen...
 
nog een bijkomend vraagje... heb je na de opname een overzicht van al die golven van de opname? er zit net een minuutje in met iets overgenomen... ik ga dat moeten knippen en plakken maar zo kan ik misschien detecteren of er afwijkende stukken zijn...

en ook: kan ik de volume levels nog opkrikken moest het wat stil lijken? bij welke stap dan voor het maken van een youtube video?
 
Laatst bewerkt:
Ja als het goed is zal je een overzicht van de audio opname hebben aan het eind (en dus de stiltes kunnen zien).
Je kunt de volumes aan het eind (na opname) eventueel wel wat opkrikken maar nooit harder dan de 0 dBFS (ga niet harder want dan clipt je bestand).
Dan zou je bijvoorbeeld door normalizen kunnen doen. Dit is dan niks meer of minder de volume harder zetten van de bestand.
Hier iets over normalizen.
 
Laatst bewerkt:
mjah is hier niet echt nodig denk ik... buiten de muziek die toen wat harder en dan wat zachter werd gedraaid en wederom harder is aanpassing hier niet echt nodig...

zit ook niet aan de 0dbfs bij het recorden dus zit wel snor...

edit je kan blijkbaar met dat vergrootglas in-en uitzoomen op de geluidsgolven... zo kan je makkelijk een stukje vinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan