Wijzigingen in OneDrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre@home

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jul 2001
Berichten
4.275
Dit bevestigt maar weer eens hoe onbetrouwbaar zulke services zijn.. denk je dat je veel ruimte hebt... wordt ie weer ingekrompen...
Als je >5 GB limiet zit zul je wel een ander mailtje krijgen...
Voor mij een reden om het helemaal in eigen beheer te doen, hier kun je niet op varen.....

Kreeg dus dit mailtje:

Wijzigingen in OneDrive
We willen u informeren over een aantal komende wijzigingen in OneDrive. Op 10-08-2016 gaat de hoeveelheid opslagruimte op OneDrive van 15 GB naar 5 GB. Daarnaast zal de 15 GB bonus voor uw camera-album ophouden te bestaan. Meer informatie vindt u in de Veelgestelde vragen.
U hoeft niets te doen aangezien de opslag op uw OneDrive-account onder de nieuwe limiet zit. Ook al geldt de wijziging momenteel niet voor u, we willen u toch op de hoogte houden van alle belangrijke wijzigingen in OneDrive. Als u uw account wilt controleren, kunt u dat doen op de Opslagpagina.
Wij realiseren ons dat we een service waarop u vertrouwt aanzienlijk wijzigen. We verontschuldigen ons voor het ongemak dat we mogelijk veroorzaken. Het was een moeilijke beslissing, die we hebben genomen om OneDrive ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.
Bedankt dat u OneDrive gebruikt.
– Het OneDrive Team
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nooit begrepen gehad op dat stockeren in de cloud, altijd al het idee gehad dat ze me daarmee vroeg of laat wel eens bij mijn clouten konden hebben. :rolleyes:

Doe mij maar de klassieke externe harde schijven.
 
In de Cloud... het is een modewoord.... voor bedrijven synoniem voor .."zelf minder IT personaal in dienst"... maar of het altijd vlot werkt...
Ik stond gister bij de Praxis bij de servicebalie. Moest er een een retour doen voor een man voor me. Dat duurde me... tja..... alles is nu "in de cloud" en als alle kassasystemen bezet zijn in de winkel wordt dit (retour opzoeken) rete traag.....

Ik heb gelukkig ook nog van die externe harde schijven.... maar wel in een server (2x ... een extra backup... elders)
 
Ik heb het nooit begrepen gehad op dat stockeren in de cloud, altijd al het idee gehad dat ze me daarmee vroeg of laat wel eens bij mijn clouten konden hebben. :rolleyes:

Doe mij maar de klassieke externe harde schijven.

Voor het alleen opslaan wel, maar als het in de cloud staat kun je het overal met al je apparaten benaderen. Externe harde schijven hebben wel hun beperkingen. Gelukkig heb je bij Google drive nog 15 gb.
 
Laatst bewerkt:
Met onze server kan ik vanaf overal erbij. heb mijn eigen cloud gemaakt zo...
Het is niet gratis (ook stroom en zo), maar ja als je kostbare fotos goed wilt bewaren...
Dat bereikbaar zijn heeft er mee te maken dat mijn zoon er professioneel gebruik van maakt.
Heb hem zelf gebouwd met Debian als OS, en webdav als "cloud software".....

Je zou tegenwoordig ook FreeNAS kunnen nemen, ondersteunt nu ook webdav, hoe flexibel met meerdere schijven weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan