Spy/malaware

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubaman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Berichten
204
Goedenavond,

sinds afgelopen weekend heb ik problemen met het opnenen van tabbladen zowel via Chrome als IE.
Ik heb Windows 10, internet via Caiway.
Als ik Chrome opstart krijg ik mijn standaard internet pagina.
Wil ik echter een link op deze pagina openen krijg ik de volgende pagina's in beeld.

TORCHO.com pagina niet gevonden of ABOUT.blank. Soms wordt er wel 20 pagina's geopend achter elkaar.

Ik kan dus niet meer normaal internetten. Dit geldt uiteraard op beide accounts op mijn PC.

Ik heb de antivirussoftware van Caiway op mijn PC staan maar die vindt geen virussen of iets dergelijks en ook CCleaner niet.

Wie heef de oplossing voor ons met SPOED a.u.b.

Wij hebben de PC ook nodig voor het werk.

Met vriendelijk groet,

Arubaman
 
Dag, ik ben meer van de "meten is weten" benadering.
Download AutoRuns van Sysinternals en laat het een scan doen naar alle opgestarte programma's. Het hoeft niet geïnstalleerd te worden. Dit geeft een vrij compleet overzicht, waar ongewenste programma's in te vinden zouden moeten zijn. Omdat het moeten googlen naar al de voor u onbekende resultaten wel enige tijd vergt zou ik eerst kijken bij de categorie browser invoegtoepassingen. Een grote kans dat daar een heel vreemd iets bijstaat. Blijf de lijst controleren en neem meteen andere wachtwoorden, pech komt zelden alleen.
 
Andere forumleden hebben je hierboven al een aantal prima programma's aangeraden om het probleem mee te lijf te gaan.
Je hebt in ieder geval last van de Torcho.com browser hijacker. Dat blijkt uit de startpost.
Hier de volledige procedure om Torcho te verwijderen: https://malwaretips.com/blogs/remove-torcho-com/
Bovendien staat in dat artikel ook hoe je waarschijnlijk aan die browser hijacker gekomen bent: meegekomen met de download van een gratis programma.
 
Dat is goed gezien porrelaar.

De pagina met uitleg hierover biedt niet de mogelijkheid om de invoegtoepassing gewoon te verwijderen, want alleen het terugzetten naar standaard waarden wordt genoemd als handmatige actie, de add-ons en extensies zijn dan uitgeschakeld, persoonlijke voorkeur instellingen kwijt en ongewenste bestanden zullen dan nog op de harde schijf staan.

Daarom: scan naar, dit Torcho programma, met AutoRuns en noteer het pad waar de toepassing staat. Controleer de invoegtoepassingen via het menu van de browser en schakel de malware daar eerst uit want het staat misschien gewoon in de lijst als add-on of extensie. Daarna, bij de instellingen van de browsers, de beginpagina opnieuw instellen en de gevonden bestanden wissen. Dat is minder werk dan de browsers terugzetten naar standaard instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan