Melding 'Pagina reageert niet'.

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Sinds enkele weken krijg ik in Chrome regelmatig de melding 'Pagina reageert niet'. Het lijkt vrij willekeurig, vanmorgen nog bij Bol.com, maar bij www.catawiki.nl gaat het vrijwel steeds mis. Betreffende sites geprobeerd met IE en Edge en dan geen enkel probleem:

Wat heb ik tot nu toe zelf ondernomen:
- Met Chrome cleanup tool bewerkt
- extensies uitgeschakeld
- CCleaner en AntiMalware gedraaid
- toen dat allemaal niet hielp, heb ik (met RevoUninstaller) Chrome volledig verwijderd en ook nog even met OldChromeRemover gekeken naar restjes, Die waren er niet. (tip uit http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/891335-Chrome-quot-Helaas-quot). En weer schoon geinstalleerd.

Maar helaas, geen enkele verbetering. Wat kan ik nog meer doen? Terug naar IE is een soort zwaktebod. Moet toch op te lossen zijn zijn met (zeggen velen) de beste browser ter wereld!

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Hierbij printje van de melding...

Pagina reageert niet.png
 
Bedankt voor je snelle reactie en tip.

Alle tips die in het artikel genoemd worden, had ik eigenlijk al uitgevoerd. Dus probleem is er nog steeds.
Ik kan overigens Chrome niet afsluiten met 'ctrl q' zoals in het artikel vermeld (gewoon maar via X dus) maar dat lijkt me niets te maken te hebben met 'het' probleem.

Ik vrees dat het dan toch erg moeilijk gaat worden om dit probleem op te lossen.
 
Ik heb alle instellingen van F-secure nog eens doorlopen en de firewall (van Windows) gereset, maar kan verder gewoon niets afwijkend vinden. Zeer merkwaardig.

En ja, ik heb Chrome van de officiële website gehaald.
 
Leuk dat je extra moeite neemt om mij te helpen....

De link gaat voor een groot deel naar de info uit de vorige link. Heb alles nog eens goed doorgelezen, maar ik kom er niet uit.

Ik zeg niet dat ik alles onder controle heb, maar ik ben zeer alert op allerlei malware rommel. Naast F-secure (van xs4all) controleer ik regelmatig met CCleaner, malwarebytes en HitmanPro. Wat kun je nog meer doen. Dus de kans op malware is erg klein.

En 'te veel' verwijderd met Revo... Punt is dat de reden om Chrome te verwijderen nu juist het genoemde probleem was. Dus voor het verwijderen had ik het probleem al.

Ik vrees dat ik toch maar aan IE moet gaan denken. Edge vind ik 'nog' niks, maar dat terzijde...
 
Dit is toch mijn gedachte.

F-Secure. Niet zelden staat F-Secure (een prima virusscanner overigens) té strak afgesteld. Schakel F-Secure (eens tijdelijk) even uit, om te zien dat Google Chrome dan weer gewoon werkt. De volgende stap is dan – terwijl F-Secure weer helemaal actief is – het verwijderen en opnieuw installeren van Google Chrome. En? Als dat niet de oplossing is, dan moet je binnen F-Secure gaan kijken op welk niveau Google Chrome wordt geblokkeerd. En daar kun je dan, binnen F-Secure, een uitzondering voor maken… En niet vergeten! Bekijk de logbestanden van F-Secure ook eens. Best kans dat F-Secure je kan vertellen wat er aan de hand is op het moment dat Google Chrome wordt geblokkeerd! Een besmetting, een foute extensie, een foute URL? Het kan van alles zijn…
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zo'n 1.5 uur bezig geweest met F-secure:

Eerst F-secure, zoals je voorstelde, helemaal uitgeschakeld (vind dit altijd een beetje eng), maar na enkele kliks, was het weer mis met (in dit testje) Catawiki. Ik weet niet of het veel toevoegt, maar het komt ook regelmatig voor dat Chrome 'hangt', scrollen lukt dan niet meer.

Verder zo'n beetje alle instellingen van F-secure doorlopen:
- In de logging geen rare dingen gezien, alleen maar (heel veel) meldingen van updates, Nog even gezocht naar 'Chrome' of 'Catawiki' maar dit komt niet voor.
- in het onderdeel 'gevolgde apps' (hier worden rechten gegeven), gezocht, maar ook daar niets verdachts
- in het onderdeel 'Gebeurtenissen' gekeken; wordt je niet veel wijzer van, je kunt geen uitleg krijgen van de gebeurtenissen, maar ook hier niks verdachts.

Ik denk dat ik het maar opgeef, en switch maar naar IE.

Nogmaals dank voor de moeite, waardeer ik zeer...
 
Wij hadden een vergelijkbaar probleem. Het lijkt erop dat Chrome botst met Rapport. Weet niet of jij dat programma ook gebruikt?
 
Bedankt voor je tip. Maar.. ik ken het programma 'Rapport' niet? Ik heb even gegoogled, maar kon het niet vinden.
Kan het zijn dat je 'Trusteer Rapport' (van ING) bedoeld?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad botsen als ik alles zo doorlees. v.w.b. trusteer rapport.
 
Ik heb inmiddels zo'n uur intensief geklikt, met name in Catawiki, en het lijkt er heel sterk op dat het probleem inderdaad hierdoor veroorzaakt werd. Ook andere sites lijken nu soepeler te gaan. Ook nog even Trusteer ingeschakeld, en na een paar minuten was het weer raak euhh... mis. Het is dus vrijwel zeker dat het aan Trusteer ligt. Heel mooi!!
Wat een beetje merkwaardig blijft, is dat ik al jaren de combinatie Chrome en Trusteer gebruik. Maar goed, een update kan zo maar de veroorzaker zijn.

Dit is nou typisch zo'n probleem waar je je te pletter naar zoekt. Ik ga dan ook zeker ING hierover informeren.

En weer complimenten voor Helpmij. Mar10n en manamana, zeer bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Velen proberen alles uit de kast te halen om iemand te helpen en de beurs gesloten te houden. Daar gaat het om. Netjes opgelost zo. Jij ook bedankt.
Groet Manamana.:thumb:
 
Sorry dat ik eerst niet helemaal duidelijk was, maar gelukkig is alles toch nog goed gekomen. Ik zal ook ING op de hoogte brengen.:thumb:
 
Hallo,

Ik heb dit bericht 'ook' naar Trusteer gestuurd. Kunnen ze in ieder geval nooit zeggen dat ik de enige ben met dit probleem.

Geachte mijnheer, mevrouw,

Ik gebruikte een paar jaar tot tevredenheid het programma ‘Trusteer Rapport’. Maar… inmiddels verwijderd, ik zal uitleggen waarom:
Ik had de laatste maanden problemen met de browser Google. Diverse pagina’s konden niet of zeer traag geladen worden. Na enige tijd werd dan de melding ‘Pagina reageert niet’ door Chrome gegeven en dan kun je dus opnieuw beginnen. Zeer vervelend.

Als computerhobbyist heb ik verschillende instellingen van Chrome doorlopen en aangepast, ook van mijn virusscanner. Maar omdat dit niet hielp, heb ik Chrome volledig verwijderd en weer geinstalleerd. Maar helaas, het probleem bleef.

Mijn licht opgestoken bij www.helpmij.nl, een professioneel forum waar veel kennis zit over allerlei computerzaken. Aanvankelijk lukte het ook niet met de tips/suggesties uit dit forum. Totdat ik de tip kreeg dat het weleens aan Trusteer zou kunnen liggen. En ja, hoor, Trusteer uitgeschakeld en probleem was verdwenen!! Ook andere sites lijken nu soepeler te gaan. Ook nog even Trusteer ingeschakeld, maar na een paar minuten was het weer mis. Het is wat mij betreft dus zeker dat het aan Trusteer ligt. Zeer vervelend dat ik er veel tijd en energie in heb moeten stoppen om het probleem op te lossen!
Wat ik mij afvraag, of dit bij jullie reeds bekend was, en zo ja, wordt er dan aan gewerkt om het probleem op te lossen? En… krijgen gebruikers dit te horen? Sorry, voorlopig dus maar even geen Trusteer meer op mijn PC!

Ik hoor graag van u hoe of wat…

Met vriendelijk groet, George van der Ven
 
Hartelijk dank

Heb trusteer er ook afgemikt
Rutger Fiolet
Erasmusstraat 3
3902 KC VEENENDAAL
 
Na herhaaldelijk zoeken op 'chrome hangs' enz. begreep ik dat de flashplayer de oorzaak was en ben ik er nu eindelijk van af:

1) in de adresbalk chrome://plugins ingetikt en "enter"
2) onderstaand rijtje kwam in beeld en daar de flashplayer uitgeschakeld

flashplayer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je aanvullende info. Bij mij lag het zeker aan Trusteer en lijkt Flashplayer geen negatieve invloed te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan