Geen beeld na vervanging cpu-koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wortelman123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Berichten
2
Hallo,

Ik heb de koeling van mijn amd fx 6300 processor vervangen met een stillere cpu-koeling. Mijn pc was nogal stoffig dus ik besloot hem meteen ook schoon te maken. Na alles weer in elkaar gezet te hebben probeerde ik de pc te starten maar ik krijg geen beeldsignaal. Alle fans en moederbordaansluitingen werken. Ik heb de gpu vervangen met een ander maar dit werkte ook niet.
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Hoe kan ik testen of de cpu dood is gegaan?

Bij voorbaat dank,

Wortelman123
 
Het zou goed kunnen dat je CPU dood is, of dat je moederbord niet goed meer is.
Hoe heb je de pc schoongemaakt? Niet met de stofzuiger toch hè!

Haal de CPU-koeler er even af, net als je CPU en kijk of er verbogen pinnen bij zitten. Dat gebeurt wel vaker bij het installeren van de CPU.
 
Heb je er wel aan gedacht om tussen de nieuwe koeler en CPU (weer) contactpasta aan te brengen? Want anders wordt de CPU binnen de kortste keren te heet en valt het systeem uit.

Tijs.
 
Ik denk dat ik het helemaal verneukt heb. Om te kijken of mijn cpu kapot was heb ik de cpu van mijn broertje gebruikt van hetzelfde model. Mijn pc deed precies hetzelfde dus ik dacht dat dat zou betekenen dat mijn cpu nog werkte. Vervolgens heb ik de cpu van mijn broertje weer teruggedaan zijn pc maar deze wilde niet meer opstarten en gaf 5 piepjes. Vervolgens ben ik zo stom geweest om mijn cpu in zijn systeem te zetten. Dit zorgde ervoor dat zijn pc 5 seconden na het opstarten uitviel. Mijn cpu was gloeiend heet na deze 5 sec dus ik ga ervanuit dat deze nu echt dood is. Maar de pc van mijn broertje start nog steeds niet op. Kan ik zijn moederbord of cpu gesloopt hebben met mijn acties? Geen idee wat ik nu moet doen.
 
Breng het spul weg naar de PC boer.

We adviseren dingen die je gewoon naast je neerlegt en zelf maar wat aan gaat *****n.

Wat je ogen zien maken je handen kapot geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan