• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eerste regel met formules in bestandje handmatig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
194
Hallo, ik heb een bestandje bij dit bericht toegevoegd welk onderdeel is van een veel groter bestand. maar het gaat tenslotte om de eerste kolom.

Regelmatig moet ik RIJ 2 verwijderen om een overzicht van een heel jaar te verkrijgen. Dus wanneer ik onderaan de huidige datum invoer moet ik RIJ 2 weghalen wil het een overzicht van 52 weken blijven.

Maar bij het verwijderen van RIJ 2 in mijn voorbeeld verdwijnt gedeeltelijk mijn formule en krijg ik het volgende: =ALS(E2=#VERW!;0;E2-#VERW!) in bijvoorbeeld kolom A.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

M.v.g. Archipel

Bekijk bijlage HelpMij.nl.xlsx
 
Wat is de bedoeling van dit bestand?
Het is toch niet echt handig om steeds rijen te moeten verwijderen.
Met een beetje meer uitleg komt er wel een of andere oplossing voor dit probleem.
 
Stel dat het een boodschappen kostenoverzicht is waar ik dagelijks/wekelijks mutaties invoer. Doel: overzicht/inzicht maximaal 52 weken.
 
Dan kan je toch steeds de som maken van de laatst ingevoerde datum - 365 dagen
Of van de laatste week - 52 weken.
Dan hoef je toch geen gegevens weg te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Wat ze allemaal weggooien tegenwoordig zal me een zorg zijn toch? :rolleyes:
=ALS(E2=indirect("e2");0;E2-indirect("e2"))
 
In het voorbeeldbestand kun je vanaf E3 alles naar beneden selecteren, dat kopiëren en plakken in E2.
 
Wat ze allemaal weggooien tegenwoordig zal me een zorg zijn toch? :rolleyes:
=ALS(E2=indirect("e2");0;E2-indirect("e2"))

Goedemorgen Harry, jouw oplossing werkt perfect. Hartelijk dank daar voor!

Zou je voor mij ook Kolom B2 kunnen bewerken? Ik heb daar nu staan: =ALS(E2=INDIRECT("e2");0;E2-E1) maar bij het weghalen van RIJ 2 krijg ik het volgende: =ALS(E2=INDIRECT("e2");0;E2-#VERW!)

Nogmaals hartelijk dank voor de genomen moeite!

Mvg Symen
 
Beste Archipel,

Het is inderdaad niet gewenst om de quote knop te gebruiken als u direct reageert op het vorige bericht.
Dit zien we liever niet omdat het rommeliger oogt op het forum :)

Probeer daarom aub de quote knop alleen te gebruiken als u reageert op een bericht dat niet het laatste is.

Veel succes met uw vraag en een prettige dag nog :thumb:
 
Misschien?
Code:
=ALS(E2=INDIRECT("e2");0;E2-INDIRECT("e"&RIJ()-1))
 
De eerste regel (rij 2) met formules in bestandje handmatig verwijderen

Wederom een soort gelijke vraag, die ik hier eerder heb gesteld en welke door HSV perfect is opgelost!

ik heb een bestandje bij dit bericht toegevoegd welk onderdeel is van een veel groter bestand. maar het gaat tenslotte om kolom G.

Regelmatig moet ik RIJ 2 verwijderen om een overzicht van een heel jaar te verkrijgen. Dus wanneer ik onderaan de huidige datum invoer moet ik RIJ 2 weghalen wil het een overzicht van 52 weken blijven.

Maar bij het verwijderen van RIJ 2 in mijn voorbeeld verdwijnt gedeeltelijk mijn formule in kolom G: =ALS(E1="Aantal";0;E1/(B2/7)) en krijg ik het volgende: =ALS(#VERW!="Aantal";0;#VERW!/(B2/7))

Heeft iemand hier een oplossing voor? De discussie waarom ik rij 2 wil weghalen hoeven we hier niet te voeren!

M.v.g. Archipel
 

Bijlagen

  • HELPMIJ.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 21
misschien zo?
Code:
=ALS(INDIRECT(ADRES(RIJ()-1;5))="Aantal";0;INDIRECT(ADRES(RIJ()-1;5))/(B2/7))
 
Edit: tegelijkertijd gepost met de oplossing van Plongske.

In G2 en kopiëren naar beneden:
Code:
=ALS(VERSCHUIVING(E2;-1;0)="Aantal";0;VERSCHUIVING(E2;-1;0)/(B2/7))

Het gebruik van INDIRECT en VERSCHUIVING kan je bestand erg traag maken en ook lastig te traceren: bijvoorbeeld als je bron- en doelcellen wilt tonen (tab Formules) dan worden cellen die middels INDIRECT en VESCHUIVING worden benaderd, niet gevonden (tenzij ze ook rechtstreeks worden benaderd).

Ik zou nog eens willen pleiten voor mijn oplossing in post #7: alles vanaf regel 3 kopiëren, dit plakken vanaf regel 2 en dan de laatste regel weggooien.
 
Laatst bewerkt:
De eerste regel (rij 2) met formules in bestandje handmatig verwijderen

Hartelijk dank MarcelBeug en Plongske,

Ik ben weer geweldig geholpen. Bedankt voor de zeer snelle reacties van jullie beiden.

Mvg. Archipel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan