Niet direct verbonden met DHCP-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
1.061
Hallo,

Ik ben van plan een los modem van Ziggo aan te vragen en deze in bridge modus te zetten. Hieraan wil ik een router, nas, pc en switch hangen.
De router ga ik dan gebruiken als DHCP-server en de overige netwerkapparatuur zit dus niet direct op de router aangesloten maar op het modem.

Kan dit eigenlijk wel? Heb een tijdje lopen zoeken, maar kwam nergens eenzelfde situatie tegen.
Alvast bedankt!

PS: Ja, ik kan de router dichter bij het modem zetten en alles op de router aansluiten als het moet. Maar dit heeft wat voeten in aarde en dus probeer ik of dit ook kan.

EDIT: Tenzij iemand nog een workaround heeft of denkt dat het mogelijk is, ik ben er nu achter dat er dan nog maar één LAN poort werkt die naar de router (DHCP-server) gaat en het dus niet mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Ergens klopt er iets niet. Als je modem in bridge staat zal de eerste component naar je eigen router moeten gaan, anders gaat het niet werken. Aan de LAN kant van de router komt dan je switch en van daaruit sluit je de rest aan. DHCP werkt dan gewoon.
 
Ja, dat het normaal gesproken zo wordt aangesloten snap ik. Maar ik had nog hoop dat de overige poorten van het modem wellicht als switch konden fungeren, maar dat is dus inderdaad niet mogelijk.
 
Dat kan niet omdat je modem in bridge mode maar 1 IP adres heeft. Kun je dus max. 1 apparaat op aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan