Laag CPU VCORE voltage

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucasvancampen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2016
Berichten
2
Hallo,

De laatste tijd zit ik met het probleem dat mijn pc ongeveer elke 30 seconden een paar seconden heel traag wordt, het duidelijkst te merken tijdens games. In de task manager waren geen ongebruikelijke processen te vinden, en het CPU GPU en geheugen gebruik waren in orde. Toen het programmaatje CPUID HWMonitor gedownload, en daarmee werd al vrij snel het probleem duidelijk. De voltages zijn vrij stabiel, maar elke keer dat ik de lag ervaar gaat het voltage bij CPU VCORE omlaag. standaard is deze rond de 1350 V maar tijdens de lag is die rond de 850 V. zie onderstaande afbeelding.
het probleem omcirkeld.png

Opvallend is dat dit probleem en de voltage drops buiten games om beduidend minder zijn. Ik heb dit probleem sinds een paar dagen, en ik heb in de afgelopen tijd niks veranderd qua hardware. Wat kan dit probleem veroorzaken? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
tijdens de 'lag' gaat het voltage onder value omlaag naar ongeveer 850, zonder lag is het ongeveer 1350. Dat de value van CPU VCORE te maken heeft met de lag is zeker.
 
Je zou om te beginnen es kijken naar de voeding (PSU) van je systeem ..
Deze dingen zijn door te meten door een goede computerzaak of pcreparateur. Leg ze gelijk je probleem voor ..

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan