USB Stick niet meer herkend, RAW formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekMussche

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2016
Berichten
0
Hallo,

Nadat mijn zoon een beetje met GParted had "gespeeld" in een virtuele machine met Ubuntu geïnstalleerd, bleek deze schijf niet meer te lezen in Windows 7. De USB Stick is wel uit te lezen in de virtual machine met Ubuntu. Er staan belangrijke bestanden op, ook bestanden voor school, die hij liever niet weg wil hebben. Weet iemand raad?

Groeten Niek Mussche
 
Bestanden kopiëren naar een map in de virtuele Ubuntu, daarna de stick via Gparted formatteren naar NTFS en de bestanden weer terug op de stick zetten.
 
Blijven de programma's die op de USB Stick geinstalleerd goed werken of moeten die opnieuw geinstalleerd worden?

Edit: Kan dit gewoon via kopieren plakken?
 
Laatst bewerkt:
Bestanden op de usb-stick geïnstalleerd..?
Ik installeer nooit iets op een usb-stick omdat dat te traag is...

Desnoods gebruik je een 2e usb-stick waar je betreffende bestanden naartoe kopieert, deze stick verwijder je na het kopiëren.
Pas daarna formatteer je de stick die nu RAW is...zo moeilijk kan het toch niet zijn..?
En ja, gewoon selecteren, kopiëren en vervolgens plakken.
 
Ja, hij deed het via portableapps.com

Alvast bedankt, ik zal het vanavond uitbroberen.

Groeten Niek Mussche
 
Portable apps hoef je niet te installeren, dus gewoon selecteren, kopiëren en plakken en dan moet het gewoon werken.
 
Bedankt!
BTW: dit was mijn allereerste post, en het is me goed bevallen. Ook snelle antwoorden.

Groeten Niek Mussche
 
:p ik slaap niet veel maar zit ook niet de hele dag achter de pc, nu kwam het toevallig zo uit...
Ik wens je er in elk geval succes mee en een fijn weekend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan