Opslagmappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 7- Windows Live Mail - Laptop en desktop.
Op laptop zitten een 50-tal mappen in opslag.
Ik zou dezelfde structuur willen invoeren op mijn desktop.
Het lukt mij niet met exporteren en importeren.
Kan het niet gebeuren langs: gebruikers-XXXXX-appdata-local-Microsoft-Windows live mail ?
Tijdens het testen kreeg wel een complete overzet van alle mappen en submappen, maar werden mijn account een probleem.
 
Hallo Tuurke.

Misschien is het mogelijk om een tweede (reserve) admin-gebruiker aan te maken. Vaak los je daar wat problemen ook mee op. Hoop dat het helpt.
 
Wat bedoel je hiermee ? Op mijn laptop heeft "gebruiker" een eigen naam, op mijn desktop is de gebruiker "admin".
Langs "gebruikers-XXXXX-appdata-local-Microsoft-Windows live mail" kon ik alle mappen probleemloos overzetten naar de desktop maar kreeg steeds het bericht "iets in die aard) dat de server mijn verbinding niet beantwoordde.
Mogelijk moet ik maar gedeeltelijk de inhoud overzetten en, alhoewel het dezelfde account (s) betreft, die niet mee overzetten. Maar in de rest van de inhoud zitten zaken waarvan ik niet weet over wat het gaat en "wat" ik niet mag overzetten naar gebruikers-admin -appdata-local-Microsoft-Windows live mail" op mijn desktop zonder problemen te veroorzaken.

Ik kan het zonder problemen uitproberen omdat ik met Norton Ghost de image kan terugzetten...
Ik dacht mogelijk weet iemand hoe het moet...of met exporteren / importeren of op een andere manier.
 
Probleem lijkt opgelost: "storage" uit "gebruikers-XXXXX-appdata-local-Microsoft-Windows live mail" overzetten is gelukt en op het eerste zicht is alles OK.
 
Weet niet exact welke de reden is, maar ik had vastgesteld dat, bij het exporteren van email als back up, naar andere partitie, de overdracht maar 2 seconden duurde. Meestal, gezien de omvang, was dit veel langer en kon je de overzet van de bastanden gemakkelijk volgen.
Nu zag ik dus nog geen overdracht. Als ik de eigenschappen van "storage" aanklikte zag ik praktisch geen volume: 4 bestanden 6 mappen...
Vermits alle mappen en sub mappen nog steeds zichtbaar waren bij het openen van WLM moest hier iets zijn "verwijderd".

Ik heb dan de "email back up" van verleden week geopend en nagekeken en hier vond ik in "storage" 473 bestanden en 73 mappen.

Het vervolg ken je: "storage" uit "gebruikers-XXXXX-appdata-local-Microsoft-Windows live mail" naar de "storage" uit "gebruikers-Admin-appdata-local-Microsoft-Windows live mail" van mijn desktop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan