BIOS update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieral

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
162
Beste helpmij-ers,
Ik wilde mijn moederbord (BIOS) update
voor Windows 10 (64 bit) op advies van plaatselijke PC boer. Op ASUS website
heb ik juiste moederbord gekozen (SABERTOOTH Z97Mark 1) en bios voor
Windows 10 (64 bit)gedownload en uigepakt daarna op USB stick gezet. Toen heb ik naar mijn BIOS gegaan en
geprobeerd BIOS update, dan kreeg ik op het scherm dat "Selected files not a proper BIOS"
Ik begrijp het niet dat dit bestand op ASUS website wel downloaden maar niet goed is.
Wie weet hier raad mee?
Met vr. groet,
 
Laatst bewerkt:
Ja, 'oor, !00% goede en dan uitgepakt met WinZip

Op deze wabsite dat jij mij hebt gegeven staat BIOS 2702 maar op Nederlandse ASUS website staat BIOS 2801.
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst van moederbord naar bios.
 
Zie op de NL site van Asus ook versie 2702 staan, kan ook niet anders, je vergist je mogelijk met de vorige versie 2601
 
Laatst bewerkt:
Over W10 lees ik niets, waar zag je dat?
Je moet een OS selecteren om verder te komen op de website, denk dat hij/zij dat bedoeld met windows 10
 
Dat is correct maar dat plaatje komt niet overeen met je info in het startbericht.
Daarom doet deze het niet, je hebt duidelijk de verkeerde update gedownload.
 
Sorry, jackall, ik begrijp het niet.
Ik heb gekozen Nederlandse website dan mijn moederbord dan juiste OS en dan BIOS .
Hier staat nummer 2801. Denk ik dat niets verkeerd heb gedaan.
 
Wat vreemde conclusie van jou Lange Pier. Moet ik voor jou een foto maken
van mijn moederbord die ik onlangs bij Informatique gekocht heb.
 
Bios updaten met de verkeerde bios en dan is het een vreemde conclusie van mij?
Ik geef het op....
 
Er zijn 2 moederborden met bijna dezelfde naam :

Klik

Klik

en de grap is............. bij de eerste kom je na selectie van Win 10 64 op het 2801 bios uit en bij het 2e moederbord kom je op de 2702 versie uit.

Hoe simpel kan iets zijn........?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, jackall, ik begrijp het niet.
Ik heb gekozen Nederlandse website dan mijn moederbord dan juiste OS en dan BIOS .
Hier staat nummer 2801. Denk ik dat niets verkeerd heb gedaan.

Zoals gast0225 hierboven ook vermeld maak je een klassieke fout, je geeft ons de basismodel moederbord op, en je zoekt op een andere model naar de bios update, daar zit nogal een verschil in.
De basisuitvoering heeft als laatste versie 2702 en de andere die je via de link geeft idd 2801

Nu aan jou te kijken welke versie moederbord je daadwerkelijk hebt, de mark 1 basis of de usb3.1 uitvoering, beide hebben een geheel ander bios.
 
Sorry, idd maar ik wist het zelf ook niet dat verschil is. op Nederlandse
web staat allen een moederbord die blijkbaar niet mijne is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan