Selecteren uit niet bestaande waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo Helpmij-ers,

Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is. Ik heb reeds geprobeerd te zoeken op het internet, al kan ik niks concreets vinden.

Ik wil in een database een persoon aan een nummer kunnen koppelen. De beschikbare nummers zijn 1 t/m 40. Op 27 van deze nummers is reeds iemand ingeschreven. Dit betekent dat er nog 13 nummers vrij zijn. Nu zijn dit niet opvolgende nummers. De vrije nummers zijn 5, 6, 12, 22, 24, 29, 31, 32, 34 en nog een paar.

Wat ik dus eigenlijk wil proberen te doen is een SQL-query maken die selecteert op de kolom 'nummer' uit de tabel 'spaarders'. De query moet dan weten dat er gekozen kan worden uit de nummers 1 t/m 40 en in het resultaat moeten dus alle reeds gebruikte nummers weggefilterd worden. De opties die overblijven stuur ik naar een dropdown in een formulier om een nieuw iemand in te schrijven op het nog niet gekozen nummer.

Ik hoop dat mijn idee een beetje duidelijk is zo, zo niet, laat maar weten dan zal ik nadere uitleg geven.
 
Het is mij niet geheel duidelijk wat je wilt doen. Wil je kijken in een tabel welke nummers reeds gebruikt zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan