SD-kaart geeft geen sjoege

Status
Niet open voor verdere reacties.

beemer728

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2016
Berichten
0
Goedemiddag beste Helpmij-mensen,

De micro-SD-kaart van mijn Motorola Moto G werkt sinds gisteren niet meer. Er staan foto's, muziek en eigen gemaakte filmpjes op, maar noch via de telefoon, noch via mijn laptop kan ik de kaart bereiken. Zowel de telefoon als de laptop herkent de kaart niet. Ik heb van alles geprobeerd, met een de kaartlezer, een micro-sd-adapter en een T-flash-speler, maar geen van deze opties zorgt ervoor dat ik kan zien wat er aan data op de kaart staat.

Technische mankementen of onvolkomenheden aan mijn telefoon zijn er niet, dus het ligt echt aan de kaart zelf. Herstelprogramma's als Wondershare en Recuva heb ik ook al op de kaart losgelaten, maar zonder succes.

Kortom, ik weet het even niet meer. Is er iemand die weet hoe ik de kaart weer aan de gang kan krijgen?

Vriendelijke groet,

Beemer728
 
Nou, niet...uitgaande van wat je reeds geprobeerd hebt is er maar 1 conclusie mogelijk, ding is stuk dus enkeltje kliko lijkt me...hoe vervelend ook.:rolleyes:
 
Wat een ellende zeg. Ik had altijd grenzeloos vertrouwen in Philips, de fabrikant van deze kaart, maar blijkbaar zijn ze beter in gloeilampen en medische apparaten dan in geheugenkaarten. Zo pud was 'ie namelijk nog niet. Jammer hoor. Dank voor je hulp, Scrapheap. Even kijken nog wat anderen zeggen.
 
Je zou het nog es kunnen proberen bij een computerwinkel ..
Niet geschoten is altijd mis, maar veel hoop moet je niet meer hebben.

Succes!
 
Tsja, Whittey, de kans is inderdaad groot dat ik de inhoud van de kaart moet opgeven. Maar hey, cut your losses, is het devies - je verzoenen met je verlies. .
 
Ziet er interessant uit, Lange Pier, die testdisk en photorecover. Nu is het te laat, maar morgen ga ik kijken kijken met mijn laptop van ze doen met de kapotte kaart. Dank voor je hulp!
 
Ach Philips..
Nou andere merken incl kingston laten het soms op dezelfde manier afweten.
Eigenschap van die dingen.
Ik vind de hdd nog steeds het meest betrouwbare opslagmedium voor wat langere tijd.

Met volgende zoekopdracht vind ik heel wat mogelijkheden: https://www.google.nl/search?q=sd+recovery&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=kX87V8eDNuPG8Afq_KSQDQ

MAAR, afhankelijk hoe belangrijk die zaken zijn kun je bedrijven inschakelen die de zaak alsnog kunnen redden.
Ik gaf al aan "hoe belangrijk" die dingen voor je zijn, want die weten wat ze vragen.
Een voorbeeld: http://www.datarecoverynederland.nl/data-recovery.html
 
Ach ja, flash geheugen kan echt zo maar defect raken.
Kaartje in een kaartlezer en dan de eigenschappen bekijken.
Staat daar bij de capaciteit 0 Mb is het echt einde oefening.
 
Ha Lange Pier, ik heb je programmaatjes Testdisc en PhotoRec geprobeerd, maar helaas geen oplossingen. Ik vrees toch dat de mogelijkheden om nog iets van de kaart af te krijgen, een beetje uitgeput beginnen te raken.... Eerst nog een keertje naar de computerwinkel aan de overkant van de straat lopen, die de kaart laten nakijken en als dat niet oplevert, dan moet ie maar de vullesbak in. Het is niet anders.
 
Kostenzer en AenA, jullie ook dank voor jullie meedenken. Inmiddels ben ik er wel achter dat er weinig anders op zit dan computerwinkelbezoek of afscheid nemen van het kaartje. En dan een goeie ervoor in de plaats terug aanschaffen. Denk van de Hema ofzo. Die hebben altijd wel goeie spullen.
 
Lol, die maken niets zelf en weet je nog de maker niet.
Sandisk is een redelijk merk, overigens.
 
Kijk, dat is een goeie, Sandisk. Daar heb ik wel eens van gehoord. Alleen: waar kun je dat kopen? Ik bedoel, in een 'fysieke' winkel? Ik ben niet zo van het online shoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan