Datum in cel A1 n.a.t. invoeren info in cel B1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jpranger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2016
Berichten
2
Goedemorgen allemaal,

Ik ben echt helemaal nieuw in het maken van macro's in Excel.
Nu had ik online al wat informatie gezocht en ik dacht het ook te hebben gevonden, maar ik krijg continu foutmeldingen in Excel bij de macro die ik had overgenomen van internet. Ik had hiervoor de volgende info gebruikt als richtpunt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/786567-Datum-automatisch-invoeren-bij-tekst-in-andere-cel)

Mijn bedoeling is dat er dus in cel A1 automatisch de datum van vandaag wordt ingevoerd wanneer ik in cel A2 d.m.v. een dropdown een tekst invoer in cel B1. Hierbij wil ik dat de datum blijft vaststaan en dus niet veranderd wanneer ik het bestand opsla en een dag later open.
Dit wil ik dan ook doortrekken naar alle verdere regels eronder.

Ik heb trouwens de Engels-talige Excel 2010.

Is dit überhaupt mogelijk? En zo ja, hoe?

Ik ben heel benieuwd of ik dit macro's schrijven onder de knie kan krijgen:)
 
Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij! Leuk dat je een linkje plaatst naar een werkende oplossing, maar je kunt beter een bestandje meesturen met de macro die je zelf hebt gemaakt. Anders kunnen we net zo goed de link herhalen :).
 
Kan je dit ook nog even uitleggen?
Mijn bedoeling is dat er dus in cel A1 automatisch de datum van vandaag wordt ingevoerd wanneer ik in cel A2 d.m.v. een dropdown een tekst invoer in cel B1.

Mogelijk bedoel je zoiets.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("B1:B10")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Target.Offset(, -1) = Date
End Sub

Maar zoals al aangegeven door OctaFish, is het beter een eigen bestandje te plaatsen.
 

Bijlagen

  • Jpranger.xlsb
    14,6 KB · Weergaven: 31
Ik heb het al voor elkaar :)
Toch nog eens goed kijken naar de macro en wat dingetje proberen.
Maar ik heb t nu voor elkaar met:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo Einde
If Target.Column = 2 Then
If Target.Value <> "" Then
Target.Offset(0, -1).Value = Date
Else: Target.Offset(0, -1).Value = ""
End If
End If
Einde:
End Sub

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan