Bios wil niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvonnevdB

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2016
Berichten
9
Vandaag gaf mijn computer een melding bij het opnieuw opstarten van W10. Doorgaan na W10 was een optie dus die gekozen. Vervolgens gebeurd er niets. Ik zie een zwart scherm met een laadbalk die niet laadt. De opties F2 en F12 om de Biossetup te openen staan aangegeven maar de computer reageert er niet op. Computer opnieuw opgestart en opnieuw hetzelde probleem. Cmos batterij verwijderd en weer terug gezet maar hielp niet. Een maat dacht dat het probleem bij de harde schijf lag dus die eruit gehaald. In zijn computer deed de harde schijf het ook niet. Windows erop gekopieerd maakte geen verschil. Hij raadt me aan een nieuwe harde schijf te kopen. Maar voordat ik dat doe vraag ik me af, is er niet een manier om die schijf te herstellen? En hoe weet ik dat dit alleen het probleem is? Het betreft een Dell computer uit 2013.
 
Wat is het type van de dell pc ?
Als je de hardeschijf ontkoppeld kan je dan wel de bios starten ?
Van welk merk is de hardeschijf ?
 
Het betreft een Dell Inspiron 3847. Geen idee op dit moment wat voor schijf er in zit. Net even computer opgestart. Eerste keer kwam ik wel in een menu maar kon ik er niet in bewegen. Tweede keer kreeg ik hetzelfde scherm als voorheen.
 
Hij had mijn harde schijf op zijn computer aangesloten. Hij kon em wel uitlezen en bestanden kopieren. Fus heeft hij mijn documenten veilig gesteld en vervolgens een schone kopie van windows erop gekopieerd.
 
Dat werkt dus niet...
Je kunt niet Windows installeren op computer 1 en er dan mee werken op computer 2
 
Probeer het volgende

Start op van de Windows DVD en installeer op die manier Windows helemaal schoon en opnieuw
 
Probeer eens te booten van een Linux Live usbstick...?
Kijk eens of dat lukt. Als dat werkt is je Windows-installatie corrupt en volg je de aanwijzing van mrmusic hierboven.
 
@Scrapheap

Niet nodig om te doen, de Windows installatie is gedaan op een andere pc, dus werkt sowieso niet
 
Usb boot stick erin gedaan maar hij leest em niet. Hij blijft op het beginscherm met een lege laadbalk staan.
 
Kwam zowaar net de bios in. Bij bootvolgorde stond geen USB optie. Ga nu de USB stick opnieuw formatteren en W10 erop zetten.
 
Windows media creation tool. Het is me ooit eerder gelukt om zo W10 opnieuw te installeren.
 
Iedereen bedankt voor het meedenken! Sorry voor mijn late reactie, ben even op vakantie geweest. Bleek uiteindelijk dat het probleem niet de harde schijf maar het geheugen was en een installatiefout van w10. Deze heb ik gelukkig weer opnieuw kunnen installeren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan