Geheugen en snelheid pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricklarissa

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
24
Hallo heb pas andere pc gekocht deze heeft op (C) 82,7 GB van 919 gebruikt dus bijna niks.
Op Recovery image (D) 10,8 GB van 12,3 gebruikt dus er blijft weinig van over.
Gaat dit ten kosten van de snelheid en het gebruik van de pc en moet ik me zorgen maken?
Op mijn vorige had ik 750 GB maar had ik ook een f map geloof ik .
Wat kan ik doen is dit een miskoop of kan ik de D schijf grooter maken wat kan ik het beste doen wie weet dat?
BVD
Groetjes Patrick
 
Niks om je zorgen over te maken.
De D-schijf is een partitie die de fabrikant heeft aangemaakt waar bestanden op staan om de pc / laptop te herstellen naar fabrieks-instellingen in het geval er problemen ontstaan.
Deze D-schijf wordt verder niet gebruikt als de computer in gebruik is, deze wordt alleen gebruikt als je de Recovery-procedure start.
Er worden door Windows op D ook geen bestanden ( documenten, email etc. ) opgeslagen, tenzij je daar zelf voor kiest ( wat ik dus zeker niet zou doen ! ).
Gewoon lekker zo laten.
 
Moi Patrick,
Wat het probleem nou precies is dat ontgaat mij. Op een recovery partitie hoeft niets meer te staan dan de bestanden die voor computerherstel bedoeld zijn. Partitioneren doe ik om er voor te zorgen dat fatale fouten in het bestandssysteem (bij beschadigingen) beperkt zullen blijven tot één partitie. De herstel partitie, met bestanden die beschermd moeten zijn, is daarom precies groot genoeg gemaakt. Op een zo grote C: schijf zou je er nog een paar partities bij kunnen maken. Dat kan zijn: een verzameling muziek, video -of- backups van jou werkbestanden zoals documenten. Een andere mogelijkheid die partitioneren biedt dat is het installeren van meer dan één Windows versie of meerdere van de zelfde natuurlijk. Denk aan de toekomst, dat je voor het besturingssysteem wel 150 tot 200 Gb minimaal neemt zodat je daar niet zuinig hoeft te zijn met de werkruimte.

Wanneer de C: schijf vol loopt dan zou dat alleen voor de snelheid uitmaken omdat je dan problemen krijgt. Een schijf staat vol informatie die daar altijd op blijft staan maar overschreven kan worden door andere bestanden wanneer er bestanden "gewist" zijn. Om alles gecomprimeerd bij elkaar te houden voor minder schrijf/lees acties kan je af en toe, (probeer een paar maal per jaar) defragmenteren. Volgens mij maakt het daarna, voor snelheid, nog maar weinig uit of je veel partities hebt of maar één. Misschien weet iemand hier meer over.

Het aantal partities maar zeker de afmetingen ervan, is gebonden aan persoonlijke voorkeur. Een winkel in computers zal dat nooit voor haar klanten gaan bepalen. Dat kan je zelf doen onder Windows met Computerbeheer > Schijfbeheer, daar kan je ook schijfletters toewijzen en wanneer je het gemakkelijker wilt doen: middels een partitioneer programma. Easeus is hiervoor denk ik een goede keuze: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/partitiebeheer Succes.
 
Dank je wel

Hallo dank je wel voor het snelle antwoord.
Het is me nu duidelijk dat in ieder geval de D schijf niet vol loopt en de rest ga ik ook even uit zoeken.

MVG

Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan