Windows xp service pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
149
Oude laptop voorzien van een nieuwe schijf.
Winsdows xp home edition nl succesvol kunnen installeren, maar kan niet updaten naar service pack 2.
Ook mijn internet hardware is blijkbaar niet bekend.

Vraag is nu waar ik windows service pack 2 kan vinden. (engelse geprobeerd, maar gaat niet).
Hoe los ik dit het beste op.
 
Tijdens de installatie van de BIOS update laptop opnieuw opgestart en wil niet meer xp opstarten.
Enig idee?
 
Waarom de bios geupdated?

Loop de sata instelling na indien aanwezig, op ahci mode zetten indien die optie er is.
 
Welke drivers mag ik wel installeren.
Alles behalve de BIOS driver update?

Nieuw voor mij

Zal opnieuw beginnen met installeren. Start de hele tijd niet op.

Zeg altijd --> Goed begonnen is beter :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vlgs. mij levert de link van Lange Pier in posting#2 alleen de engelse versie van Service Pack 3 voor XP op.
Daar heb je dan niets aan als je de NL versie van Windows XP hebt.

Ik heb Service Pack 3 voor de NL versie van Windows XP (32-bit) geupload naar Wetransfer. Deze link is 7 dagen geldig vanaf nu, dus wacht niet te lang met hem te downloaden.
En inderdaad even op memory-stick (of CD) zetten en dan overbrengen naar de Toshiba laptop.

Wetransfer link

Originele drivers (dus mogelijk wat verouderd, maar dan wel afkomstig van Toshiba zelf) kun je hier downloaden.
Kies het volgende in de vakjes (van boven naar beneden):
Portables
Satellite
Satellite L series
Satellite L350
(sla Short Part Number over, tenzij je weet welke dat is)
Windows XP
<Driver type op All laten staan>
Netherlands
Dutch

en klik dan op Search. Je krijgt dan (tenzij je het short part number hebt ingevuld) dan meerdere malen dezelfde software/drivers te zien (over meerdere pagina's verspreid). Download van elke 1x de software.
Indien er meerdere software/driver versies worden genoemd, download de nieuwste, dus met het hoogste versienummer. Ik raad je aan om de BIOS update en Firmware update en ook de Modem driver over te slaan, tenzij je (later) concludeert dat je die (toch) nodig hebt.

Zodra je een werkend systeem hebt (incl. Internet-toegang), dan raad ik je aan om meteen een nieuwere browser te installeren en (alleen) die nieuwe te gebruiken. Firefox heb je nog voor XP, dus dat zou een goede kandidaat zijn: link
Daarna (vanuit Firefox, dus) Java downloaden/installeren: http://www.java.com
Daarna (vanuit Firefox, dus) Flash Player downloaden/installeren: https://get.adobe.com/nl/flashplayer/
Daarna de Intel drivers bijwerken via (de instructies/downloads in) deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hopen dat je met deze Windows XP niet meer het internet op gaat?
Je krijgt geen veiligheidsupdates meer en bankzaken doen (of andere dingen op internet) leiden tot gevaar.

Je zou dan beter een oudere pc/laptop met Linux Mint XFCE kunnen installeren, dat is een mooie vervanging voor XP.
Kijk hier maar eens: http://steunpunt-almere.nl/artikelen/losse-artikelen/is-linux-het-alternatief-voor-windows-xp/
Downloaden kan hier: http://steunpunt-almere.nl/artikelen/werken-met-linux-mint/

Zo'n oude pc/laptop kan je dan gewoon gebruiken op internet en je leert wat over Linux. Misschien een leuk leermoment?
 
Draait Win 7, of Windows 10, niet goed op deze notebook?
7 is stabieler, en sneller, dan XP
10 is stabieler en sneller dan 7
en qua systemspecs maakt het om het even tussen 7/10
 
Draait Win 7, of Windows 10, niet goed op deze notebook?
7 is stabieler, en sneller, dan XP
10 is stabieler en sneller dan 7
en qua systemspecs maakt het om het even tussen 7/10

Een oude laptop van Windows 10 voorzien, dan vraag je om moeilijkheden.
Nu weet ik de specs niet van deze oude laptop, wel gezocht en dit gevonden: http://tweakers.net/pricewatch/221668/toshiba-satellite-l350-14f/specificaties/
maar geen idee of het deze is.

Maar joh....waar XP nog op kan draaien, daar wil je toch geen 10 op hebben. ;) (wil je überhaupt wel 10? Ik hoor zoveel mensen klagen!)
 
Eerst en vooral dank ik de helpende mensen

Volgend probleem op de agenda.

Sinds ik de BIOS driver geinstalleerd heb start de laptop niet meer op.
Als ik hem opstart valt hij tijdens het vertonen van het windows xp logo uit.
De interne harde schijf uitgehaald, geformateerd en terug ingestoken.

Ondertussen de windows xp installatieschijf terug in de laptop gestoken, maar als ik win xp opnieuw wil instaleren krijg ik het volgende scherm: zie bijlage.

Interne harde schijf opnieuw aangesloten op de PC en de gevraagde CHKDSK uitgevoerd en verkrijg het volgende:
Code:
D:\>chkdsk
The type of the file system is NTFS.
The volume is in use by another process. Chkdsk
might report errors when no corruption is present.

WARNING!  /F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.

Stage 1: Examining basic file system structure ...
                                                                                                                                                                  256 file records processed.                                                   
File verification completed.
                                                                                                                                                                  0 large file records processed.
                                                                                                                                                                  0 bad file records processed.

Stage 2: Examining file name linkage ...
                                                                                                                                                                  276 index entries processed.                                                  
Index verification completed.
                                                                                                                                                                  0 unindexed files scanned.
                                                                                                                                                                  0 unindexed files recovered to lost and found.

Stage 3: Examining security descriptors ...
Security descriptor verification completed.
                                                                                                                                                                  10 data files processed.
The master file table's (MFT) BITMAP attribute is incorrect.
Windows has checked the file system and found problems.
Please run chkdsk /scan to find the problems and queue them for repair.

 234420448 KB total disk space.
     49216 KB in 7 files.
         8 KB in 12 indexes.
         0 KB in bad sectors.
     73360 KB in use by the system.
     65536 KB occupied by the log file.
 234297864 KB available on disk.

      4096 bytes in each allocation unit.
  58605112 total allocation units on disk.
  58574466 allocation units available on disk.

Weet nu niet direkt wat ik moet doen.
Iemand een gedacht?

Als ik die F erachter plaats krijg ik het volgende:
D:\>chkdsk/f
The type of the file system is NTFS.
Cannot lock current drive.

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process.  Chkdsk may run if this volume is dismounted first.
ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID.
Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N) n

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process.  Would you like to schedule this volume to be
checked the next time the system restarts? (Y/N) n


Ik heb de n ingevuld

@ dnties

Merci voor de upload.
Ondertussen reeds binnengetrokken
Kan ik van windows service pack 1 doorgaan naar service pack 3?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a. Je kunt C: niet repareren met chkdsk /f als Windows draait. Je had dus Y moeten geven en de laptop herstarten. Dan gaat, voordat Windows wordt gestart, weer (een variant op) chkdsk draaien mét reparatie.
b. Je zou zonder problemen moeten kunnen upgraden van SP1 naar SP3

Tijs.
 
De interne harde schijf is aangesloten op de PC via kabels.
De laptop geeft geen mogelijkheid tot command prompt.
Kan ik via de pc een chkdsk uitvoeren?
 
?? Wat is er onduidelijk aan mijn instructie? Dus (in cmd.exe) chkdsk c: /f starten en Y (of J, wat maar werkt) om ervoor te zorgen dat bij herstart de harde schijf wordt gescand en gerepareerd.
Of heb je het nu niet over de laptop harde schijf?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Instructies zijn duidelijk, maar ik kan de laptop niet opstarten.

Als ik de laptop opstart kreeg ik het logo van windows xp, maar dan viel hij uit.
Na het heropstarten kon ik dan kiezen tussen opstarten met netwerkmogelijkheden - veilige modus en nog 2 keuze's.
Geen van de 4 ging. Kon alleen maar de computer afleggen.
Daarna de harde schijf via een desktop geformateerd en opnieuw proberen Windows xp te installeren.

Daar kreeg ik dan de volgende foutmelding (zie bijlage)
wp_20160520_14_27_19_pro.jpg
 
Lange Pier schrijft in posting #6:
[...]Loop de sata instelling na indien aanwezig, op ahci mode zetten indien die optie er is. [...]

Echter, XP kent standaard maar weinig Sata controllers, dus je moet (juist) de Sata instelling op IDE emulation zetten (of wat maar oplevert dat die door Windows als een IDE controller wordt gezien ipv. een Sata controller).

Verder moet je opletten met de grootte van de C: partitie (afhankelijk van welke SP versie de installatie-cd is, eentje met SP3 geïntegreerd heeft dit probleem zeker niet, maar zo'n cd heb je niet).
Veiligheidshalve zou ik 'm op 100 GB zetten, dus niet op 160 GB. [De grens lag ergens bij 120GB, uit mijn hoofd, vandaar die 100 GB.]

Tijs.
 
Staat op de AHCI modus, maar geen beterschap.

Harde schijf is een ssd kaart van 250 GB.
Ik veronderstel dat ik nu een partitie moet maken van 100GB? of ben ik mis

In post 12.

Heb ik iets gekopieerd vanuit CMD en ik zie staan staan bij stage 3 het volgende:

Stage 3: Examining security descriptors ...
Security descriptor verification completed.
10 data files processed.
The master file table's (MFT) BITMAP attribute is incorrect.
Windows has checked the file system and found problems.
Please run chkdsk /scan to find the problems and queue them for repair.


Moet ik daar iets aan doen?

Is dit een mogelijkheid?

/forceofflinefix
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk hè, dat je beter iemand kan zoeken die er verstand van heeft.

Want dit gaat hem echt niet worden op deze manier.
 
Ik schreef dat je juist NIET AHCI modus moet hebben voor XP maar IDE Compatible (of hoe het ook maar bij je heet).

En (als je zeker wilt zijn) is 100 GB een veilige grootte.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan