Windows xp service pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar joh....waar XP nog op kan draaien, daar wil je toch geen 10 op hebben. ;) (wil je überhaupt wel 10? Ik hoor zoveel mensen klagen!)
Geen normaal denkend mens wil windows 10. De verplichte updates zijn tot daar aan toe, maar de hoeveelheid spyware / privacy schendende tools gaan veels te ver.
 
Tijs

Beiden komen uit op dezelfde foutmelding die ik reeds gepost heb (blauw scherm --> denk post 8).

Zou het probleem kunnen voorkomen van een BIOS update of iets dergelijks?
 
Dat is mogelijk. Niet voor niets gaf ik aan dat het updaten van BIOS en firmware beter niet gedaan konden worden.

Mogelijk gaat het beter als je de huidige BIOS instellingen reset naar fabriekswaarden ("Factory default" waarden) en dan opnieuw kijken of je kunt installeren. Per slot was je eerder (veel) verder gekomen met de XP installatie dan nu.

Tijs.
 
@femke,

Probleem is denk ik wel oplosbaar, maar ken het probleem niet.

Ondertussen al gebeurd:
- Oude harde schijf van de laptop kapot (kapotte sector --> schijf niet meer leesbaar)
- windows xp kunnen installeren op de NIEUWE schijf en draaide zonder problemen.
- Geprobeerd om up te daten naar service pack 2, maar lukt niet (wil dj programma op installeren, maar moet XP service pack 2 minimum zijn)
- Drivers updaten was de boodschap in de eerste post, zo gezegd en zo gedaan.
- chipsetdrivers geinstalleerd en daarna een reboot
- Laptop nog steeds OK
- Na de reboot (fout van mij) heb ik ook een bios update gedaan en daarna ging het mis.
- Laptop start op, maar loopt vast op het blauwe scherm.
- Harde schijf op eigen initiatief geformateerd en proberen opnieuw xp te instaleren.
- Laptop blijft vastlopen op blauw scherm.

Ziezo een korte uitleg van de ondernomen stappen.
Nu het probleem nog blootleggen.

Tijs,

Ondertussen al een harde reset geprobeerd:

Op het cijfer 0 (onder de F8 toets) duwen en de powerknop induwen (tijdens het opstarten) en de laptop loopt vast

Bios ook al in default gezet en loopt vast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je evt. nog terug naar een andere versie van de BIOS (kijk bij Toshiba of je nog een andere versie kunt downloaden en die dan installeren).
Verder heb ik geen tips meer.

Tijs.
 
versie van 2009 gevonden en is nu bezig met startuo repair aan het uitvoeren.
This could take over an hour zegt de laptop :confused:
We zien wel.

Indien gelukt wil ik jullie bedankt voor deze zoektocht.
Indien het niet lukt ook bedankt.

Merci en ik laat nog iets weten en dan zet ik de vraag op opgelost
 
Geen normaal denkend mens wil windows 10. De verplichte updates zijn tot daar aan toe, maar de hoeveelheid spyware / privacy schendende tools gaan veels te ver.

Tja, dat wilde ik nog net niet zeggen ;)

Merci en ik laat nog iets weten en dan zet ik de vraag op opgelost
Lijkt me niet verstandig als het niet is opgelost.

- Na de reboot (fout van mij) heb ik ook een bios update gedaan en daarna ging het mis.
Niemand had dat toch geadviseerd? Waarom dit gedaan eigenlijk? Een bios update moet je alleen doen als je zeker bent dat je weet hoe je dat moet doen en als je weet dat het een update gaat geven waar je wat aan hebt.
Echt jammer wel, want je was op de goede weg.
 
Aan allen,

Momenteel opnieuw windows xp aan het installeren.
Blijkbaar gelukt door bios driver van 2011 (http://www.driverfilesdownload.com/drivers-download/bios-drivers-update/toshiba/page/66)
te downloaden en op een schijfje gebrand, Laptop opstarten en cd laten draaien.
Enkele minuten laten werken en daarna opnieuw opgestart --> startup repair laten draaien.
Na 2 uren laten status repair draaien. (vastgelopen)
Laptop met installatiedisk laten opstarten en opeens kon ik windows xp terug instaleren.

@Femke
Ik was inderdaad op de goede weg en jammer van mij uit dat ik de tekst niet goed gelezen heb.

Update:
Nog even en dit is echt de laatste vraag.

Welke drivers mag ik niet installeren of juist wel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je nog een cd van het moederbord?
Dan staan daar alle drivers op die nodig zijn.

Heb je die niet, dan heb ik eerder in een bericht de site gezien met alle drivers. Zaak is om te kijken welke nodig zijn.
In apparaatbeheer kan je bijv. zien of er ergens een rood kruis (of nee, het is een geel uitroepteken) staat, en dat zul je dan moeten updaten met drivers.

En, test je usb uit, want mijn ervaring lang, lang geleden was dat de drivers van de usb ook opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
 
Goed dat het opgelost is, maar ik moet er toch niet aan denken, XP op die laptop.

Heb al meerdere Toshiba Satellite L350 laptop geinstalleerd met WIN 7, gaat probleemloos, loopt probleemloss en is stukken veiliger
 
Goed dat het opgelost is, maar ik moet er toch niet aan denken, XP op die laptop.
Je moet er gewoon helemaal niet meer aan denken dat je met XP werkt.
Ik snap dat echt niet hoor, kan er met mijn pet niet bij.
 
Ligt eraan wat je ermee doet.
Een kennis van mij gebruikt nog steeds XP op een netbookje om zijn (rado)scanner aan te sturen / programmeren, internet is hiervoor niet nodig.
 
En wat als voor dat programma van die radioscanner een update klaarstaat of een update moet hebben? ;)
 
Dan kan die de nieuwe versie gewoon met Linux downloaden en met een usb stick overzetten.
 
Tja, maar dan moet je wel een Linux Mint installatie of live-cd bij de hand hebben. Veel Windowsgebruikers hebben die echt niet ;)
Maar goed, het is een mogelijkheid ja.
 
Veel Linux gebruikers hebben nog steeds een windows installatie omdat nog steeds niet alles op Linux werkt ...
 
Nee hoor, dat ben ik niet met je eens. Ik ken er heel veel die een enkele installatie hebben. Overigens ben ik 9 jaar geleden in één keer overgestapt, hup weg Windows.
Dat is ook maar het beste wat je kan doen, dan leer je het het beste ;)

Maar goed, daar gaat deze topic niet over. Over en sluiten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan