Kan Firewall niet opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Mijn computer schreeuwt om het instellen van de Firewall.

Maar als ik wil instellen krijg ik als fout melding Kan de Firewall niet instellen

Ook kan ik niet in de instellingen komen van de firewall

Wat nu, want het lijkt me niet juist om zodoende door te moeten gaan?

MVG
Dukkel
 
Welke firewall? De Windows firewall?
Indien ja, dan eerst kijken in services.msc of de Windows Firewall service wel op Opstarttype "Automatisch" staat én of die service nu ook gestart is.

Let wel op: Mogelijk heb je een anti-virus suite die ook een firewall in zich heeft. Als de Windows Firewall staat uitgeschakeld, dan kan het zijn dat die anti-virus software bij installatie de Windows Firewall heeft uitgeschakeld. Is dat het geval, dan moet dan helemaal van de Windows Firewall afblijven (dus ook niet aanzetten etc.)...

Tijs.
 
Hallo Dnties

Ja, inderdaad gebruik ik de Microsoft Firewall, in de services.msc staat wel op Automatisch, maar de Service staat UIT

Als ik op Starten klik, krijg ik de foutboodschap:

Kan de Windows Firewall niet starten op lokale computer.
Raadpleeg voor meer informatie het systeemlogboek. enz enz.
En vermeld: Servicespecifieke foutcode 13


M.a.w. het lukt mij zomaar niet om de Firewall op te starten

MVG
Jan
 
Als (voorlopig) verhaal zou ik zoeken op die foutmelding op Google: link

Ik heb nu geen tijd om zelf te gaan kijken, mogelijk kom je er zelf wat tegen of heeft iemand anders wel even tijd om te kijken naar wat Google als zoekresultaten toont.
Vermeld ook even welke versie Windows je gebruikt, want ik krijg zo (vluchtig) het idee dat er reparatiewerk moet worden gedaan aan die Windows Firewall service, die mogelijk verschilt per Windows versie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mensen,

Het systeem terug zetten helpt ook al niet.

Het SFC/Scannow commando dat Microsoft afgeeft helpt eveneens niet

Blijft niet veel anders over dan Win10 opnieuw te installeren, en dat ga ik dan maar doen.

MVG
Dukkel
 
Geen idee waarom je dat nu allemaal van plan bent, want er zijn nog 100en reparatie-mogelijkheden (zie de Google zoekopdracht) voordat herinstallatie ter sprake moet komen.
Je ongeduld siert je niet.

Maar goed, als je je er prettiger bij voelt dan kan herinstallatie ook.

Tijs.
 
Hallo Dnties

Ja, ik begrijp het, dat er honderden reparatie mogelijkheden zullen zijn, die Microsoft aansleept heb ik uitgevoerd.

Als je Sfc/scannow uitvoerd krijg je een log bestand met meer dan 1.000.000 bestanden (1 miljoen) zoek het dan maar even uit!!!
Ze worden op dit moment niet gereparareerd.

Uiteindelijk ben ik nu de hele morgen en de middag tot 15:00 UUR bezig.

Met de nieuwe installatie van Win10 begonnen om 16:45 en klaar om 17:30uur (overigens nog zonder installatie van Office 2016)
Dus dat installeren vanaf een USB-Stickkie is met recht een fluitje van een cent.
Bedankt voor het meedenken.
MVG
Jan/Dukkel
 
Hoi Dukkel, dnties heeft gelijk.
Je geeft ten eerste te weinig info. We proberen je te helpen.
Dit probleem kan terug keren. En zit je weer met de gebakken peren.
Wij beide dnties en ik weten niet eens of je een anti-virus / firewall pakket op het systeem heb staan.
Nu kunnen ze dit bericht beter verwijderen. Want hier kunnen we nu geen passende oplossing voordragen.
Dus kunnen andere gebruikers van helpmij hier niet van leren. En als ze dit zelfde probleem ondervinden niet oplossen.
 
Hallo Smakie77

Ik heb wel degelijk virus beveiliging en een Firewall
en nog wat spul, totaal dus:

Anti Virus: Window Defender
Firewall: Windows Firewall
Malewarebytes
Glary Utilities

M'n andere computer met de vernieuwde Win10 loopt al weer als een trein.

Ik kreeg anders het idee, ook al omdat ik al zo lang aan het pielen was geweest, een systeemherstel, waarvan je toch zou zewggen die lost mijn problemen wel op.
Nee hoor. De computer ging staads in de fout, dan weer opnieuw starten (tot wel 5x toe) dan zag ik weer de hele rij met berichten:
1) Hallo
2) Uw computer is bijgewerkt
3) Al uw bestanden zijn onaangeroerd gebleven
4) Maak kennis met een heleboel nieuwe onderdelen
5) Laten we beginnen
De computer was dus opnieuw ingericht, maar de volgende vraag was weer: Moet Windows uw systeem vernieuwen?
En zo ging het de hele ochtend en een groot deel van de middag tot 16:00uur door.
zodat ik op een gegeven moment dacht dat de beste oplossing zou zijn een herinstallatie.
Volgende keer ?!!! wacht ik wel op je oplossingen
Bedankt voor je bezorgdheid.

MVG
Dukkel
 
Hallo Mensen,

Op allebei mijn computers is de Firewall weer goed ingesteld

Bedankt
MVG
Dukkel
 
Geen probleem, ik begrijp dat je ook nog andere problemen had dan alleen de Windows Firewall en daarom tot herinstallatie hebt besloten.
Puur de Windows Firewall repareren had (bijv.) gekund via Windows Repair All in One, optie 06 in tabblad Repairs ("Repair Windows Firewall").

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan