Computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

demaurice

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
43
Hallo allemaal,

Laatst heeft een vriend van mij een 2de hands computer gekocht op mijn advies. Deze hebben we opgehaald, getest (inclusief stresstests etc.) en daarna meegenomen.
Een paar dagen lang heeft hij prima gebruik gemaakt van de computer. Hij heeft de computer ge-upgrade van windows 8 naar windows 10 en de sound card er uit gehaald aangezien hij deze niet gebruikte. Na dit te hebben gedaan heeft hij nog twee dagen de pc gebruikt waarna hij ineens niet meer opstartte. Hij is hiervoor zonder foutmelding afgesloten.
Tijdens het opstarten is het enige wat er gebeurt dat de fans aan de zijkant van de kast draaien, de cpu fan en de fan van de videokaart. Verder krijgen de USB apparaten geen stroom en blijft het beeld zwart.
Na het opstarten kan je een half uur wachten zonder verandering. Echter enkele keren startte hij ineens opnieuw op na ongeveer een minuut aan te staan.

We hebben al geprobeerd andere poorten op de grafishe kaart te proberen, en de poort van het moederbord met en ook zonder videokaart ingeplugt geprobeert. Beide met hetzelfde resultaat. We hebben ook al geprobeerd de ram sticks er uit te halen en er een uit mijn computer te gebruiken die sowieso werkt, maar ook zonder succes. De monitor werkt trouwens wel als we deze aansluiten op een andere computer.

Specs:
i5 4440 CPU
Asrock H87 pro 4 Moederbord
EVGA GTX 750TI GPU
Corsair CX430M Power Supply
120GB kingston SSD
1GB HDD
2x 4GB crucial ballistic sports + 1x Kingston hyper x genesis 4GB RAM

Alvast bedankt,
Maurice
 
Ik zou het volgende proberen, probeer de videokaart in een ander systeem. Geeft deze beeld dan is de videokaart niet defect. Geen beeld is de videokaart defect. Probeer dan een andere videokaart vermoedelijk staat de interne videokaart op het moederbord uitgeschakeld. Check de bios instellingen zet de interne videokaart weer aan. Vandaar kan je verder gaan. Lukt dat niet onderneem deze stappen:
Verwijder alle fan's, hardeschijven, dvd speler van het moederbord en de voeding. Verwijder het geheugen. Probeer deze is jou systeem. Mits jou moederbord ze aan kan. Kijk voordat je ze installeerd even op de website van je moederbord fabriekant. Start het systeem als het goed gaat kom je het opstart scherm tegen vanuit de bios. De bios zal dan roepen dat er geen geheugen geïnstalleerd is. Mocht dit niet lukken. Wissel de voeding van het systeem. Krijg je dan nog geen beeld. Is helaas het moederbord overleden.
 
Laatst bewerkt:
Ik verdenk de toevoer van spanning, heb je een andere voeding te proberen?
Het geeft niet als het er 1 is van 300W, sluit (inwendig) zo weing mogelijk aan op de pc, unplug ook alle USB apparatuur en probeer dan nog eens ..
 
Kaal opstarten, alleen met CPU en zijn koeler, systeemspeaker en voeding uiteraard, bios beeps?
Zo ja, welke?
 
Na heel lang proberen hebben we een oplossing gevonden, na veel rommelen in de hardware was het de CPU power cable die niet goed vast zat. Deze even aangedrukt en hoe doet het voorlopig weer. Toch raar dat deze uit zichzelf los is gegaan...

Bedankt voor de antwoorden van iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan