KPN experia box v9

Status
Niet open voor verdere reacties.

LR01

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
11
Hallo,

Ik ben een probleem met de experia box v9 van KPN. Streaming sites zoals youtube haperen in het downloaden (een video download b.v. 5 seconden dan even niks en daarna weer een stukje en zo door). Ik heb gezocht en het enige wat ik kon vinden wat op mijn probleem leek was dit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/569057-Youtube-(o-a-)-enorm-traag?highlight=kpn+youtube
Maar dat topic heeft geen antwoord.

Ik snap echter niet wat er mis is want via draadloos werkt het wel.
Ik heb nogal wat netwerk apparaten en dus nog een extra router erachter. Het vreemde is dat met een router ertussen het wel gewoon werkt zoals het hoort. Ik heb het getest om een pc direct op de router te zetten en daarna met een router er tussen. Alleen met een router werkt het, anders hapert het downloaden.

Is er iets wat ik kan doen? Kan me niet voorstellen dat iedereen dit heeft met een v9. Echter, de v9 is ook niet echt kapot te noemen....
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb zelf een glasvezel verbinding 100 om 100. Ik haal de snelheid als ik met een pc bekabeld aan de V9 Experiabox zit.
Draadloos haal ik op mijn iphone via een speedtest 45 om 35.
Ik heb mijn draadloos kanaal op 1 staan in de Experiabox.
Ik ondervind geen problemen met youtube streams, ik kijk dagelijks via de KPN ITV online app.

Nu kan ik in jou bericht niet achterhalen welk abonnement je heb ?

En of je bekabeld of draadloos verbonden ben met een pc of tablet of smartphone ?

Je kan je modem ruilen in de KPN winkel, kosteloos.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Voor de zekerheid, waarschijnlijk een voor jou overbodige opmerking:
Je hebt de dhcp op alle andere routers dan de V9 uitgeschakeld?
 
Hoi,

Ik heb zelf een glasvezel verbinding 100 om 100. Ik haal de snelheid als ik met een pc bekabeld aan de V9 Experiabox zit.
Draadloos haal ik op mijn iphone via een speedtest 45 om 35.
Ik heb mijn draadloos kanaal op 1 staan in de Experiabox.
Ik ondervind geen problemen met youtube streams, ik kijk dagelijks via de KPN ITV online app.

Nu kan ik in jou bericht niet achterhalen welk abonnement je heb ?

En of je bekabeld of draadloos verbonden ben met een pc of tablet of smartphone ?

Je kan je modem ruilen in de KPN winkel, kosteloos.

Succes
Het is een alles in 1 instap abonnement.
Daarnaast gebruik ik bekabeld en draadloos. Alleen bekabeld en direct op de experiabox geeft haperende streams.
Inruilen kan ik proberen.

Voor de zekerheid, waarschijnlijk een voor jou overbodige opmerking:
Je hebt de dhcp op alle andere routers dan de V9 uitgeschakeld?
Nee, dat hoeft toch niet zolang die router achter de v9 zit? Mijn router zit op 192.168.1.x, dus dat zou toch geen conflict geven? (de v9 staat op 192.168.2.x)
 
Het is een alles in 1 instap abonnement.
Daarnaast gebruik ik bekabeld en draadloos. Alleen bekabeld en direct op de experiabox geeft haperende streams.
Inruilen kan ik proberen.


Nee, dat hoeft toch niet zolang die router achter de v9 zit? Mijn router zit op 192.168.1.x, dus dat zou toch geen conflict geven? (de v9 staat op 192.168.2.x)

Verwijder de extra router eens en test het nog eens een keer.
Wat is dan het resultaat ?
 
Nee, dat hoeft toch niet zolang die router achter de v9 zit? Mijn router zit op 192.168.1.x, dus dat zou toch geen conflict geven? (de v9 staat op 192.168.2.x)


Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.
Als de dhcp van de niet eerste router(s) uitstaat liggen alle ip adressen in dezelfde range. Bij jou 192.168.2.x.
Wordt dan allemaal geregeld door de V9.
De tweede router (en volgende) zijn dan meer een switch geworden.
 
Verwijder de extra router eens en test het nog eens een keer.
Wat is dan het resultaat ?

Dat heeft geen invloed. Als ik mijn laptop direct op de v9 via een kabel zet heb ik het probleem. Zet ik mijn router er tussen dan heb ik nergens last van. En het aller vreemdste is dat als wifi gebruik ik ook geen probleem heb.
 
Dat scheelt. Gelukkig.
Alleen hoe ben je er achter gekomen EN heb je enig idee hoe dat ontstaan is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan