Wifi versterker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi allen.
Sinds ik een gezellig schuurtje achter in mijn tuin heb zit ik daar regelmatig. Maar de wifi verbinding is niet toereikend genoeg. Kan ik dat signaal versterken (tot max 25 meter) en zo ja, waarmee en hoe gaat dat in zijn werk.
Gr. Dump.
 
Met een draadloze versterker kan je je draadloze verbinding versterken en het bereik vergroten.
Dit doe je doormiddel van een rang extender. Er zijn verschillende oplossingen, merken en types.
Wat is het budget ? Welke provider gebruik je ?
 
Ik gebruik ziggo.
En t.a.v. het budget. Ik wil gewoon een goede mits zoiets maar geen 100€ kost. Zeg 40 a 50€ max? Kan dat daar voor?
Gr. Dump.
 
Het moet zijn: "Range Extender."

Wanneer er elektriciteit in de shack is dan kan je een homeplug gebruiken, deze zijn er met en zonder WiFi.

Kijk op advertentiezoeker.nl, als je wilt, naar types, beschikbaarheid en prijzen. Een gewone homeplug set voor Internet via het stopcontact is er vanaf Euro 29. Ik zie dat het duurder is wanneer die WiFi moet bieden maar misschien lukt het tweedehands. Een Range Extender is ook met advertentiezoeker.nl te vinden. Succes

http://www.advertentiezoeker.nl/?q=homeplug+WiFi&pc=&strl=0&wg=datum&hrbr=&prv=&as=&pmin=&pmax=&uz=

http://www.advertentiezoeker.nl/?q=Range+Extender&pc=&strl=0&wg=datum&hrbr=&prv=&as=&pmin=&pmax=&uz=
 
Hoi Smakie77.
Bedankt voor je antwoord.
IK ga hem kopen en uitproberen. Je mag hem tenslotte retourneren als het niet bevalt.
Je hoort nog van me.
Ook de anderen bedankt voor het meedenken.
Gr. Dump.
 
Haha. Hoe langer ik wacht hoe goedkoper het wordt! Bedankt.

Toch nog een vraag. Deze heeft een max van 300mbps. Is het zo dat als je b.v. deze --- Sitecom LN-554 Homeplug WiFi, 500Mbps --- zou nemen dat het dan beter is. Of is dat overkill waar je dan toch niets aan hebt?

In principe zit ik wel zo in elkaar dat ik op een gegeven moment liever meer uitgeef met een gegarandeerd resultaat dan dat ik iets koop wat het net aan red.

Gr. Dump.
 
Haha. Hoe langer ik wacht hoe goedkoper het wordt! Bedankt.

Toch nog een vraag. Deze heeft een max van 300mbps. Is het zo dat als je b.v. deze --- Sitecom LN-554 Homeplug WiFi, 500Mbps --- zou nemen dat het dan beter is. Of is dat overkill waar je dan toch niets aan hebt?

In principe zit ik wel zo in elkaar dat ik op een gegeven moment liever meer uitgeef met een gegarandeerd resultaat dan dat ik iets koop wat het net aan red.

Gr. Dump.

Om een beetje te internetten in de tuin, heb je aan 300Mbps voldoende.
 
De meeste WiFi-adapters in laptops halen niet meer dan 150 Mbps als het gaat om WiFi b/g/n en een enkele antenne...dus 300 Mbps is zat, afgezien van het feit dat die 500 Mbps nooit gehaald wordt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan