Netwerkkaart testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi allen.
Ik heb twijfels of mijn netwerkkaart nog wel doet wat hij moet doen. Ik heb een veel te lage downloadsnelheid. Een abbo van 150 mbps. Dan moet 120 toch wel haalbaar zijn. Als ik de 60 haal dan is dat wel bijn de lemiet. Vroeger haalde ik wel de snelheid.
Kan ik mijn Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30 testen?
Is daar een programma voor?
Gr. Dump.
 
Je kan je verbinding testen doormiddel van een speedtest.
Welke provider gebruik je ?
Met welk programma download je ?
Welke versie Windows gebruik je ?
Andere netwerkkabel geprobeerd ?
 
Ik heb dit probleem onlangs zelf meegemaakt. Abo van 200Mbps.Speedtest altijd 200Mbps. Op zekere dag nog maar 95Mbps, terwijl er niets veranderd was v.w.b. hardware. Met een andere netwerkkabel was dit probleem opgelost.
 
Ik gebruik ziggo. Ik heb hun speedtest al gedaan en vele andere.
Het gaat hier om windows 10. En de kabel is categorie 5
Feit is wel dat ziggo toegeeft dat de snelheid niet gehaald wordt. En dat mijn modem meerdere malen per dag opnieuw opstart/reset.

Ik heb daarom de kabel in eerste instantie uitgesloten. Ik kan wel een nieuwe kopen van 5 meter om te proberen?
Of anders eerst nog is ziggo bellen of ze niet en andere modem willen opsturen. Maar dat laatste zal wel niet de bedoeling zijn.

Vandaar mijn vraag of de netwerkkaart getest kan worden. Dan sluit ik nog een schakel uit in het geheel!

Oh ja. Het gaat hier niet eens om downloaden maar gewoon om een traag internet met Firefox, Chrome of Opera

Gr. Dump.
 
Laatst bewerkt:
Als jou modem meerdere malen reset per dag, dan kan je ervan uitgaan dat het modem defect is.
Deze zal Ziggo omruilen voor een nieuwe. Bel ziggo op 1200. of 0900-1884.
 
Ik had net al gebeld maar de monteur moet eerst komen. Ze sturen hem niet zomaar op.
Grrrrrr. Eerst nog even een nieuwe kabel proberen.
Gr. Dump.
 
Hoi allen.
Een nieuwe 5E kabel gekocht maar het probleem blijft op de laptop. Geen snelheid. Ja, tussen de 30 en 65 mbps max.
Op mijn vaste linux kast mijn oude dualboot van windows 7 geopend en de fast.com test gedaan. 150 mbps!!!!!!!! Dus met windows!
Nu is dit een gamers kast met hele goed specs maar dat zou toch niet uit moeten maken.

Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat mijn netwerkkaart het laat afweten.
Is daar echt geen test voor?
Gr. Dump.
 
Verwijder die ethernet netwerkkaart eens uit Apparaatbeheer en start de pc opnieuw op.
Dan wordt de adapter opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd..
Kijk eens of dat verbetering brengt..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan