Acer Aspire 7741 G Bios win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Lange Pier: Ik heb mijn laatste posting tussendoor nog aangepast (ook Asus vervangen door Acer, was typefout, bedankt voor het aangeven).
Lees die posting nog even opnieuw, ajb.

Tijs.
 
inderdaad lange pier ? met het nieuwe geheugen van Kingston doet hij het niet . in de winkel schreven ze mij dat dit het correcte geheugen zou zijn .ik heb ook de pc late scannen via een nederlandse winkel , dan kijkt dat programma wat er in je pc zit en geeft dan een alternatief wat je kan kopen voor een update . gebruikte www.interngeheugen.com en dan kom ik ook , op wat ik heb gekocht. het volgende kreeg ik ook van de winkel euro sys >>>> De opvolger zou deze moeten zijn, en dus werken mits u een 64GB versie Windows heeft:

http://webshop.eurosys.be/nl/compone...9s8k28-p388938
Aangepast @Tijs.
Ook wat ik vroeg klopte niet, per nieuw reepje uittesten mest dat zijn.

Dat nieuwe geheugen al laten testen in een shop?
 
Heb het on line gekocht , waar ik al meerdere spullen heb gekocht en ze hebben meerdere winkels , jammer genoeg niet in West Vlaanderen

ik heb ook geprobeerd 1 latje geprobeerd in slot 1 , dus een 4Gb en de Acer start ook niet op . ook met 2 latjes start hij niet op . Het is wel vreemd als ik bij opstart naar de bios ga via F2 ...ziet hij wel 4 of 8 Gb staan ...dus hij ziet wat er inzit in de geheugenbanken ...maar start niet op
 
Hallo,

vandaag andere geheugen modules gekocht , denkelijk zal ik ze overmorgen in huis hebben ...in DL versie !! dus op 1.35 V .....kwam dit ook weer tegen op een site '' geheugen compatible voor de Acer Aspire 7741 G !!
 
Naar zeggen (volgens mij heb ik dat al eerder geschreven) zou 1,35 geheugen (ook) op 1,5 volt moeten werken. We wachten af of dat nieuwe geheugen werkt.
Indien ja, dan even hier vermelden welk geheugen dat dan precies is, zodat anderen die (ook) een 7441G hebben er ook wat aan kunnen hebben. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dag Tijs ,

dat ga ik zeker doen , al bij al een vreemde situatie ...dus wat speccy weergeeft en wat de mem. scan weergeeft ...werkt dus NIET

een Ex. collega die op het werk o.a. de pc's draaiende moest houden snapt er ook niets van .
 
Hallo,

Hier zijn we weer !! vandaag de 2 x 4Gb Ram geheugen aangekregen Crucial GB DDR3L -1600 Sodim 1.35 volt CL11 volgens internet geschikt voor deze Acer Aspire 7741

geplaatst en jammer genoeg hetzelfde probleem ....computer start niet door , hij wil opstarten net zoals de vorige keer ,valt dan uit ...wil weer terug opstarten maar Helaas !! vis F2 naar bios ...zie ik dat hij de 8 Gb ziet staan . Wat er dan op het blauwe scher ( blauw scherm NOOIT GOED hé ) de computer moet opnieuw worden opgestart ...automatisch herstarten ....er staat ook nog bij in kleinere text ( weet nu of dat bij het vorig geheugen ook was )) kernel security Check Faillure .
 
Ik zou vermoeden dat dit geheugen werkt/past.
Daarnaast heb ik in posting #19 nog een alternatief aangedragen en anders kun je (voor alternatieven) ook hier kijken.

Overigens zou het (geldt altijd) om vóór een geheugen-uitwisseling eerst de BIOS terug te zetten naar fabrieks-standaardwaarden (evt. eerst noteren wat je zelf had ingesteld in de loop van de tijd).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dag Tijs,

heb het ook op deze manier gevonden en zit nu in je lijstje de Crucial 4 GB DDR3L -1600

in de bios heb ik nooit wat verandert

ben op internet gaan zoeken naar deze melding die niet echt gespecifiërd is (( kernel security Check Faillure )) kan komen onder win 8 en win 10 na upgrade /bijplaatsen van geheugen....maar daar ik niet de computerdeskundige voor !








 
Hallo allemaal

ik heb het opgegeven , het wil niet lukken en ik kan niet blijven geheugen latjes kopen ....en het is nu eenmaal zo , als men ze koopt online of in de winkel en je opent de verpakking ...omruilen of teruggeven zien de winkels niet zitten.

grt en bedankt
 
Ik denk dat het verstandig is om niet meteen je erbij neer te leggen. Nu weten we dat er een blauw scherm in beeld komt. Heb dat nog niet eerder van uit jou kant gehoord. Een blauw scherm kan vele betekenissen hebben. En komen onverklaarbaar op. Het is 0xc0000 code en zo voorts. Ik adviseer je om je Windows versie opnieuw te installeren. Met het volledige geheugen dus de 8gb.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst van Win 10 naar deze sectie omdat het niet echt een Win 10 vraag is.
Succes verder met je vraag.
 
Hallo,

Hier zijn we weer !! vandaag de 2 x 4Gb Ram geheugen aangekregen Crucial GB DDR3L -1600 Sodim 1.35 volt CL11 volgens internet geschikt voor deze Acer Aspire 7741

geplaatst en jammer genoeg hetzelfde probleem ....computer start niet door , hij wil opstarten net zoals de vorige keer ,valt dan uit ...wil weer terug opstarten maar Helaas !! vis F2 naar bios ...zie ik dat hij de 8 Gb ziet staan . Wat er dan op het blauwe scher ( blauw scherm NOOIT GOED hé ) de computer moet opnieuw worden opgestart ...automatisch herstarten ....er staat ook nog bij in kleinere text ( weet nu of dat bij het vorig geheugen ook was )) kernel security Check Faillure .

Heb je ons mooi voor de gek gehouden, die melding komt van windows en als dat al van het begin zo was.......
Systeemherstelschijf erin en de diverse tools uitproberen.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/windows-10-recovery-options
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan