Acer Aspire 7741 G Bios win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Goede Avond,

Vorige week uiteindelijk de update gedaan van win 7 naar win 10. Mijn idee was , ik doe ook een upgrade van het Ram geheugen van 4GB naar 8 Gb , dit moet toch sneller gaan . dus 2x4 GB gekocht online en volgens de winkel zou die perfect passen in de Aspire 7741G .Dus deze geplaatst ...maar laptop start niet meer op !! terug de 2x2 Gb geplaatst en geen problemen acer start op .Dus terug de 2x4Gb geplaatst en zonder succes, start Niet op !!.Ben dan wat gaan zoeken op Google en waarschijnlijk moet ik de RAM freq. aanpassen of op automatisch zetten in de bios.en de spanning ( ben geen laptop expert hoor ) dus naar de bios gegaan via indrukken F2 ...dan met de pijltjes de verschillende velden afgegaan ...maar nergens zie ik wat staan , wat freq. betreft en spanning !! dus denk dat ik in een meer geavanceerde modus moet geraken ...maar heb geen idee hoe. Als ik na indrukken F2 en alle velden afging dan save and exit gedaan ...dit is dus niet de oplossing.

wie weet raad ?

alvast bedankt
 
Wat is het merk van de 2x4gb modules ?
Bij welke online shop heb je ze besteld ?
Wat gebeurd er als je 1x4gb installeerd start de notebook op ?
 
Er wordt niets sneller met meer geheugen, waarom zou het ook, theoretisch juist langzamer, er moeten immers meer geheugenadressen worden toegewezen.
Alleen als er naar de harde schijf moet worden geswapt wordt de boel langzamer en kan meer ram helpen.

Zodra geheugen niet werkt heb je gewoon de verkeerde, heeft niets met snelheid te maken.

Bios eerst resetten kan wel helpen om het geheugen opnieuw te laten initialiseren maar vaak werkt dat niet.
 
Hallo,

merk is kingston type KVR13S9S8K2/8

gekocht bij Euro sys ...hier al meerdere keren gekocht

bij plaatsing 1x 4Gb in slot 1 ook geen opstart, dus ik denk dan , van wat ik heb gevonden op internet ik toch wat moet aanpassen in de Bios ...maar ik zie het in de bios niet staan

kreeg deze link van de winkel

http://webshop.eurosys.be/nl/compon...-8gb-ddr3-1333mhz-sodimm-kvr13s9s8k28-p388938

volgens hun is deze link gecontroleerd en zou het moeten werken in mijn Acer

grt

Dit kreeg ik als mededeling van de winkel op mijn vraag ...wat heb ik nodig van geheugen

Volgens Acer en Kingston is 8GB maximum ondersteund, mits u een 64GB versie van Windows heeft.

Het originele geheugen, dat getest is door Kingston, is niet meer te verkrijgen.

De opvolger zou deze moeten zijn, en dus werken mits u een 64GB versie Windows heeft:

http://webshop.eurosys.be/nl/compon...-8gb-ddr3-1333mhz-sodimm-kvr13s9s8k28-p388938
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie de fout al je aangekochte geheugen is te snel ! Deze willen alleen werken op 1333Mhz.
De processor ondersteund : DDR3 800/1066Mhz
 
Als ik via een NL site ga ...en kies voor intern geheugen scannen van mijn computer ...geeft hij aan wat ik zou moeten kopen .....en dan is dit correct met wat ze mij bij eursys hebben aangeraden !!



4GB

1066MHz


Generic geheugen 4GB DDR3 1066MHz SODIMM

Artikel 10431 - 1066MHz - 204-pin - Unbuffered - SODIMM




Voorraad: Voorraad: levertijd 1 werkdag
 
Dat zijn geen MHz's maar MT/s en heeft er niets mee te maken, geheugen snelheid past zich gewoon aan, de timings zijn in dit geval de boosdoener.
De I/O clock vsn 1333 MHz bestaat niet eens voor DDR3, 1333 wel en die draait op 666MHz en 1066 op 533MHz.
Maar probeer dat maar iemand aan zijn verstand te brengen, een onmogelijke taak voor al die gelovigen.

Maar goed, je kunt verder aan rommelen of de boel omruilen.
 
Dat zijn geen MHz's maar MT/s en heeft er niets mee te maken, geheugen snelheid past zich gewoon aan, de timings zijn in dit geval de boosdoener.
De I/O clock vsn 1333 MHz bestaat niet eens voor DDR3, 1333 wel en die draait op 666MHz en 1066 op 533MHz.
Maar probeer dat maar iemand aan zijn verstand te brengen, een onmogelijke taak voor al die gelovigen.

Maar goed, je kunt verder aan rommelen of de boel omruilen.

[Offtopic]

@Lange Pier

Ik weet niet hoor uwe wijsheid, maar er bestaan gewoon 1333 Mhz modules in de volks mond zo worden ze verkocht zie b.v.:

http://www.kieskeurig.nl/computergeheugen/product/1312251-kingston-valueram-4gb-ddr3-1333mhz-module/prijzen

Dat het technisch anders is zie : https://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM
Kan ik helaas ook niks aan veranderen :D

[Ontopic]

De gekochte geheugens zijn niet compatibele.

Dit komt omdat de Aspire orgineel 1,35v modules heeft en die CAS latentie = 11 zijn.
check : http://eu.crucial.com/eur/en/aspire-7741g/CT5304946

De aangekochte geheugens willen op 1.5v werken en die heeft CAS latentie = 9.

De modules kun je ruilen tegen deze :
http://webshop.eurosys.be/nl/componenten/systeemcomponenten/geheugenmodules/kingstonddr38gbso-dimm-204pin1600-mhz-pc312800unbuffered-nonecc-ktltp3cl8g-p395222

Succes met de omruil actie
 
Laatst bewerkt:
Hallo Meedenkers en oplossing zoekers

als ik speccy gebruik , krijg ik ook niet wat smakie 77 denkt ...werken toch op 1,5 volt

verder krijg ik te zien

DDR3 4096 MBytes
dram freq . schommelt tussen 531,9Mhz en 5325,1 Mhz
Cl 7 klokken
RAS naar RAS 7 klokken
RAS precharge 7 klokken
cyclustijd 20 klokken
 
Inderdaad zit er (blijkbaar) DDR3L-geheugen in, dus met een lager voltage dan 'normaal'.
Vaak (ook problemen mee gezien hier op het forum, dus zeker niet altijd) werkt DDR3L-geheugen ook in DDR3 slots, maar andersom werkt niet (goed). Andersom is soms toch werkend te krijgen met tweaks in de bios maar resulteert altijd in hogere temperaturen en in risico voor de CPU, dus zou ik hier nooit aan beginnen.

Jammer dat de leverancier niet goed gekeken had m.b.t. het type benodigde S0-geheugen, inderdaad nu op zoek gaan naar DDR3L geheugen ipv. DDR3.
Overigens is er geen QVL van die laptop
Ik kan uit de specificaties op Internet niet zien of het dubbelzijdig (ds) of enkelzijdig (ss) geheugen moet zijn, dus mogelijk loop je ook daaromtrent nog tegen problemen aan als je DDR3L geheugen bestelt en het daarmee (toch) niet werkt. Overigens ben ik niet zeker of er wel ds S0-dimms bestaan... :p

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De meningen lopen zowat uiteen ,

als ik nu lees in de mail van Lange pier en de link ...zie ik >>>> DDR3-1066 533 MHz 8,500 MB/s PC3-8500 en als ik dan kijk in speccy zie ik staan >>>drm freq 531,9 en 532,1 dan zit ik toch echt in de buurt .

heb gaan zien wat er in de laptop zit ( origineel ) Elpida 2 x 2 Gb 2gb per module 2Rx8PC3 10600S-9-10-F1 en op wat ik heb gekocht staat PC3-10600 CL9 204-pin Sodim

dus hier kom ik ook die 10600 tegen ...en als ik dan via een NL site de geheugenscan doe dan kom ik ook op wat ik heb gekocht ...en die site heeft toch geen connecties met eurosys ?
 
Indien je nog je geld terug kunt krijgen, loop met het notebook naar de plaatselijke PC shop, zie je gelijk of het werkt.

En Speccy ziet het goed, dat is de I/O clock waar het geheugen op draait.
 
Zonet met Acer een Chat gedaan,

zij kunnen of willen blijkbaar niet helpen omdat ik met win 10 werk en origineel stond er op de Acer 7741g win 7 op !!


U heeft aangegeven met Windows 10 te werken. Helaas kunnen wij u daar geen verdere ondersteuning in bieden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Maikel
Agent | Contact Center
Acer Benelux
 
Maakt voor de gegeven tip niet uit: DDR3L geheugen halen.

Tijs.
 
Hallo,

dit geheugen zit origineel in de Acer Aspire 7741g >> Elpida
heeft toch een 1,5 en ook speccy geeft dit aan ...

Code:
Product Name : ELPIDA 2GB 2Rx8 PC3-10600S-9-10-F1
Part Number : EBJ21UE8BFU0-DJ-F
Manufacturer : ELPIDA
Country of manufacture : Taiwan
Build Year/Week : 2010/38
Form Factor : DDR3 SO-DIMM
Features : 204pin, Non-ECC
Memory Capacity : 2GB
Max Data Rate : 1333Mbps
Voltage : 1.5V
Organization : 256M words × 64 bits, 2 ranks
Chip Composition : J1108BFBG-DJ-F × 16
Latency (CL-tRCD-tRP) : 9-9-9


Dit zijn de spec.  van wat ik heb gekocht   ...dus een setje  van 2 modules van 4gb      ik zie daar toch geen verschil in wat freq./spanning , DDR3  en CL betreft 

Eisen aan de omgeving
Temperatuur bij opslag
-55 - 100 °C
Temperatuur, in bedrijf
0 - 85 °C
Geheugen
Kloksnelheid geheugen
1333 MHz
Intern geheugen
8 GB
Intern geheugentype
DDR3
SPD profiel
Ja
Geheugen rangschikking
Single Rank
Geheugenlayout (modules x formaat)
2 x 4 GB
Duur row active
36 ns
Geregistreerd
Nee
Geheugen form factor
204-pin SO-DIMM
Geheugenbus
64 Bit
Module configuration
512M x 64
Duur vernieuwen row cycle
260 ns
Geheugen voltage
1.5 V
Loden behuizing
Goud
CAS-latentie
9
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ondertussen nog geen oplossing

volgens speccy is het geheugen wat er in zit gelijkaardig met het nieuwe en volgens speccy is het 1,5 volt ....wat als ik er zou insteken dat werkt op 1,35 volt ....stuk dan zeker ?
 
Ik schreef eerder al:
[...]Vaak (ook problemen mee gezien hier op het forum, dus zeker niet altijd) werkt DDR3L-geheugen ook in DDR3 slots, maar andersom werkt niet (goed).[...]

Ik heb even bij Kingston gekeken, en het geheugen dat zij (wel discontinued overigens) vonden is gewoon DDR3 1,5 volt geheugen, dus niet (verplicht) DDR3L-geheugen.
link
Volg ik het (discontinued) geheugen naar leverbaar geheugen dan zou dit geheugen moeten werken, oftewel type KCP313SS8/4

Ik vind het irritant dat er van jouw Acer geen QVL / Memory Support List bestaat. Probeer nog eens een chat te regelen met Acer, maar dan je puur te richten op het verkrijgen van zo'n QVL / Memory Support List.
[Desnoods "lieg" je dat je (nog) Windows 7 hebt (of dat je (zogenaamd) je pc teruggezet hebt naar fabrieksinstellingen, dus nu (weer) Windows 7 hebt).]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maare, kan erover heen lezen, met alleen dat nieuwe geheugen per reepje doet dat ding het ook niet?
 
Laatst bewerkt:
inderdaad lange pier ? met het nieuwe geheugen van Kingston doet hij het niet . in de winkel schreven ze mij dat dit het correcte geheugen zou zijn .ik heb ook de pc late scannen via een nederlandse winkel , dan kijkt dat programma wat er in je pc zit en geeft dan een alternatief wat je kan kopen voor een update . gebruikte www.interngeheugen.com en dan kom ik ook , op wat ik heb gekocht. het volgende kreeg ik ook van de winkel euro sys >>>> De opvolger zou deze moeten zijn, en dus werken mits u een 64GB versie Windows heeft:

http://webshop.eurosys.be/nl/compone...9s8k28-p388938
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan