screenshot Samsung A5

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
159
Hoe maak je een screenshot op een Samsung A5 ? Op google vind ik het volgende:

"Press and hold down the following Samsung Galaxy A5 keys for the screenshot: - Power On / Off - Home Button If you hold this key combination long for about two seconds, a screen shot is triggered. This is indicated by a white border around the screen content that was photographed and a clicking sound.

Maar als ik dit dus doe, dan opent een instellingen menu van Google...ipv een screenshot.

Wie weet hoe je dit wél voor elkaar krijgt ?
 
Wat je citeert is wel de normale Android manier, dus
Aan/uit knop indrukken (ingedrukt houden!) en (meteen) daarna ook de Home knop indrukken (=knop onderaan het scherm van tablet of smartphone) en ook die (dus samen met de Aan/uit knop) vasthouden voor een paar seconden.
Ik heb het gedrag dat jij beschrijft niet kunnen reproduceren (2 schermafdrukken gemaakt zojuist op bovengenoemde methode), terwijl mijn Android smartphone volledig bijgewerkt is.

Probeer het nog eens met mijn instructie?

Tijs.
 
Of het mogelijk is met jouw toestel? Handbeweging van rechts naar links of andersom over je scherm zou het zelfde moeten doen.
Tenzij die functie niet aanwezig is op jouw toestel.
 
@jackall: Levert bij mij (bijv.) het bladeren door de app-pagina's op (in hoofdscherm) of het verwijderen/verplaatsen van mails (in mail).
Graag even jouw methode verder verduidelijken, want bij mij werkt die (zie hier boven) helemaal niet (Samsung Galaxy S5).

Tijs.
 
A5.jpg

@dnties
Dit is het "screenshot" (foto) dat ik met de A5 van mijn vrouw, van mijn eigen A5 gemaakt heb. Dit is wat er verschijnt na het enkele seconden indrukken van beide toetsen. Geen klik-geluid en in de galerij staat ook geen afbeelding.

Wat jackell beschrijft, schijnt de 2016-methode voor de A5 te zijn, maar de mijne is van juli 2015. Ook bij mij levert dat handgebaar het bladeren door pagina's op...en nog steeds geen screenshot.
 
Schijnt op meerdere manieren te kunnen, afhankelijk van wat voor soort Android apparaat je hebt en welke versie Android:
a. Houd (alleen) de Home toets een paar seconden vast. Er zou een menu verschijnen (Google Now on Tap, zie deze uitleg)
b. Power en Volume-naar-beneden toets.
c. Power en Home toets.

Kijk of a. en/of b. wat doen bij jou, omdat c. niets doet (die levert bij jou namelijk blijkbaar hetzelfde gedrag op alsof alleen de Home toets wordt vastgehouden).
Uiteraard moet je ook even testen of de aan-/uitknop (nog) wel werkt op die A5.

Tijs.
 
Bedankt Tijs maar helaas geen gewenst resultaat:

a=c
b: ik krijg het shut-down menu te zien én de volumebalk die naar 0 schuift...

kort drukken op de power knop geeft zwart scherm, langer vasthouden geeft het shutdown menu (oa uitschakelen, vliegtuigstand. etc)


android 5.0.2
 
Probeer deze eens:

aan/uit knop tegelijk met volume lager knop
 
Je hoeft het scherm ook niet aan te raken met die handbeweging, zie link als voorbeeld met mijn s3
http://nl.wikihow.com/Een-schermafbeelding-maken-op-een-Galaxy-S3
2 methodes zijn mogelijk.

In geval van de a serie:
Code:
Press and hold the power and home button at the same time.
Do not release before your phone gives you feedback in the form of either a flash, a sound or a vibration.
Button combination for doing screenshots Samsung Galaxy A
Press buttons simultaneously for a better success rate
To see the finished result just pull down the notification area by placing your finger above the screen and pull down. A thumbnail will be present. Press it to open it in your image viewing app.

If you took a lot of screenshots or you removed the thumb from the notification area, you can find the newly created images in your gallery app. If you don’t have a shortcut to your gallery on the home screen, open the apps drawer and locate the gallery app inside. A new folder named screenshots will be present. This is where your images will be stored.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: Bedankt Jackall, de instructies volgens de link werken ! ( stond blijkbaar zelfs al aangevinkt...). Met verticaal gestrekte hand van links naar rechts over het scherm levert de "klik" en screenshot in de galerij op.

Ik heb net 10 seconden beide power+menu knoppen tegelijk ingedrukt maar dan weer geen screenshot (maar wel dat google menu..).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan