schijfkopiebestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid47

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2013
Berichten
55
Hallo,

Ik heb sinds kort windows 10, al weet ik niet of dat hier iets mee te maken heeft.
Ik download films en brand ze met dvdfab.
Als ik de film gebrand heb wil ik ze meteen van m'n computer verwijderen.
De downloads komen terecht in de map downloads. Ik kon ze altijd moeiteloos wissen, maar nu krijg ik iedere keer de melding dat de bewerking niet kan worden voltooid,omdat de map in een ander programma is geopend. Ik kan met geen mogelijkheid ontdekking waar dat dan zit.
Bij andere pogingen krijg ik dat het programma niet kan worden verwijderd omdat het in system is geopend. Ook dat kan ik niet vinden.

Kan iemand mij hier alstublieft mee helpen?

Dank bij voorbaat
 
Hallo Ingrid, heb je wel voldoende rechten op de mappen. Kun je iets met de rechtermuisknop doen?
 
Met de rechtermuisknop zou ik moeten kunnen verwijderen, maar dan krijg ik juist al deze meldingen die ik genoemd heb.
 
Met Spotnet (NZB download). Ik weet niet of dit bekend is. Ik betaal daar maandelijks een bedrag(je) voor.
 
Ik ben er wel bekend mee, voordat je de bestanden verwijderd sluit je dan eerst spotnet af ?
 
Oke, Ik denk dat er ergens een programma verborgen zit op je pc waardoor dit probleem is ontstaan.
Nu weet ik niet welke programma's je allemaal op je pc heb staan.
Je zou denken dat het iets te maken heeft met map rechten.
Heb je een systeemherstel uitgevoerd ?
 
De Verkenner is namelijk niet bijzonder goed in het afhandelen van bepaalde typen bestanden, in het bijzonder AVI-filmpjes. Het programma dat het betreffende bestand ‘in gebruik' heeft zou dus heel goed de Verkenner zelf kunnen zijn! Een ietwat vreemd aandoende maar soms wel werkende methode is om een niet verplaatsbaar bestand te hernoemen, het dan te verplaatsen en na verplaatsen weer te hernoemen naar de oude, oorspronkelijke naam. Even een pen pakken en het even allemaal opschrijven. Krijg je bij het hernoemen echter bijgaande foutmelding te zien, dan is er meer denkwerk nodig.

Of anders proberen in de veilige modus dat ding te verwijderen.

Downloads verwijderen:
Bestanden die je niet meer gebruikt, kun je verwijderen uit de map 'Downloads'.
1. Open de Verkenner met de toetscombinatie Windows-toets+E.
2. Klik in het linkermenu op Downloads.
3. Klik op het bestand dat je wilt verwijderen.
4. Klik op Verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Excuses voor de late reactie ivm een week afwezigheid.
Het vreemde is dat nadat ik mijn pc dus een hele week niet heb gebruikt, de bestanden zonder problemen konden worden gewist!!

Schiet mij maar lek, maar wel prettig natuurlijk.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!
 
:D Schiet mij maar lek. Dat doen we niet. :D

Mooi dat het is opgelost natuurlijk. Ja soms onbegrijpelijk.

Groet Manamana.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan