Externe schijf FAT32 overzetten naar NTFS met behoud van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timpsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
0
Beste,

Mijn MacBook is vervangen voor een Asus met Windows 10, maar Windows ziet mijn externe schijf niet. Het gaat om een Fat32 geformatteerde schijf die ik altijd aan mijn MacBook had hangen. Nu wil ik graag de schijf converteren naar NTFS met behoud van alle data die erop staat (2TB aan data).

Op dit forum kom ik een site tegen voor het omzetten, maar zodra ik de schijf aan de Asus koppel, dan ziet hij hem niet en kan ik dus ook het commando (convert C; /fs:ntfs) niet opgeven. https://www.binaries4all.nl/ntfs/

Wat te doen? :)

Alvast bedankt!!

Grt. Tim,
 
Welkom bij de Helpmij.
Laat 'schijfbeheer' van Windows deze externe hdd ook niet zien?
configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer.
Als de hdd daar te zien is, post dan in je volgende bericht een schermafdrukje mee van dat scherm.

Zit de schijf in een usb 3.0 poort? Heb je al een usb 2 poort geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Ook zou het handig zijn om te vermelden welk merk + type externe harde schijf het is en zéker ook vermelden of die externe harde schijf eigen voeding heeft of alle stroom moet trekken van de USB poort.
Moet de stroom van de USB poort komen en levert de USB poort te weinig stroom, dan komt de externe harde schijf niet zichtbaar. Het aanschaffen van een USB Hub (mét eigen voeding) en die tussen de pc/laptop en de externe harde schijf zetten zou dit stroomprobleem dan kunnen verhelpen.

Tijs.
 
Ik betwijfel of die schijf wel FAT32 geformatteerd is, dan zou hij in elk geval in Windows zichtbaar moeten zijn.
Het lijkt mij, gezien de gebruiks-historie, aannemelijker dat de schijf het Apple HFS of HFS+ formaat heeft en dat ziet Windows inderdaad niet zonder externe drivers...:rolleyes:
 
Thanks allemaal!

Hierbij een printscreen. Hij ziet hem dus wel, maar geen toegang...

Het is een USB 3.0 WD schijf van 3TB met een eigen voeding. In de laptop met USB 3.0 en 2.0 getest.

2016-05-26.png

Dat zou inderdaad ook heel goed kunnen, Scrapheap!

Even op een MacBook gekeken. Daar staat bij Schijf type; USB Extern Fysiek Volume.
 
Laatst bewerkt:
Geef die partitie eens een schijfletter als dat wil, niet aan gedacht...
 
Bij computerbeheer lukt het niet om de schijf een letter te geven. Ik kan wel; 'Schijf converteren naar dynamische schijf' kiezen.
 
Probeer het eens met totalcommander.
een uitgebreide verkenner/explorer

Deze kan met meerdere filesystemen overweg.
Als je dan voor netwerk kiest krijg je hopelijk je drive te zien.
Dan is hij ook uit te lezen.

2TB is niet niks.
Ik weet niet of volgende kan maar als, dan is je probleem opgelost.
Kun je hem niet aan een apple hangen waar je nog een schijf aan hangt die wel onder windows werkt.
Dan kopieer je van fat 32 naar waarschijnlijk ntfs.
Niet de elegantste manier en kost tijd, maar als je daarmee je data hebt is dat de moeite waard.


succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de link! Met HFS Explorer kan hij hem gek genoeg niet vinden, maar met het tweede programma Paragon HFS kan ik hem wel vinden. Na het installeren van dit programma staat hij gewoon bij verkenner. Nadeel is wel dat dit programma 20 euro kost... Ik zou het relaxter vinden om de schijf te converteren naar NTFS, maar dat krijg ik niet voor elkaar...
 
Nu wil ik graag de schijf converteren naar NTFS met behoud van alle data die erop staat (2TB aan data).
Heb je nog een backup? Je loopt een heel groot risico zonder dit.... je ziet al welke problemen je nu al hebt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan