Xampp Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkDeGraaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
3
Hallo,

Ik had gisteren een thread geplaats met de vraag voor mijn xampp, wat uiteindelijk is opgelost vervolgens krijg ik deze ''2'' errors.

ERROR 1 :
10:26:27 PM [mysql] Problem detected!
10:26:27 PM [mysql] Port 3306 in use by ""C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.7\bin\mysqld.exe" --defaults-file="C:\ProgramData\MySQL\MySQL Server 5.7\my.ini" MySQL57"!
10:26:27 PM [mysql] MySQL WILL NOT start without the configured ports free!
10:26:27 PM [mysql] You need to uninstall/disable/reconfigure the blocking application
10:26:27 PM [mysql] or reconfigure MySQL and the Control Panel to listen on a different port

ERROR 2 :

10:26:35 PM [mysql] Error: MySQL shutdown unexpectedly.
10:26:35 PM [mysql] This may be due to a blocked port, missing dependencies,
10:26:35 PM [mysql] improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
10:26:35 PM [mysql] Press the Logs button to view error logs and check
10:26:35 PM [mysql] the Windows Event Viewer for more clues
10:26:35 PM [mysql] If you need more help, copy and post this
10:26:35 PM [mysql] entire log window on the forums

Ik zou 't zeer prettig vinden als iemand mij hierbij zou kunnen helpen.

Edit : Zelf ben ik niet ''zeer'' bekend met xampp en weet ik daardoor ook niet de errors op te lossen.

Mvg Mark
 
Laatst bewerkt:
Dat lijken toch echt dezelfde problemen te zijn: Poortnummers die al in gebruik zijn!
En dan nog blijkbaar dat je MySql nog een keer probeert te starten terwijl er (al een versie van) MySql actief is.

Geen idee wat je allemaal aan het doen bent, maar ga eerst eens beginnen met het volledig herstarten van je pc. Daarna kijken of je Xampp kunt starten zónder de foutmelding.
Indien niet, dan betekent het dat MySql al automatisch met Windows wordt opgestart, dus dat
a. óf Xampp dat MySql niet meer moet starten (kijk of je het starten van MySql kunt uitschakelen in de instellingen van Xampp)
b. óf dat de reeds gestarte MySql niet de degene is Xampp wilt gebruiken (bijv. via andere websoftware geïnstalleerd), en dat je die (dus) van automatisch opstarten moet afhalen.
Je kunt daarvoor (bijv.) AutoRuns gebruiken.
Downloaden, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Dan in het tabblad Everything (na het scannen) zoeken (via Ctrl+F of klikken op het Verrekijkertje) op MySql en dat uitvinken.
Doe dat voor alle volgende MySql aanroepen die je tegenkomt (F3 herhaalt de zoekopdracht).
Herstart je pc en probeer daarna Xampp opnieuw te starten, hopelijk dan zónder de melding dat MySql al gestart was.

Tijs.
 
Dat lijken toch echt dezelfde problemen te zijn: Poortnummers die al in gebruik zijn!
En dan nog blijkbaar dat je MySql nog een keer probeert te starten terwijl er (al een versie van) MySql actief is.

Geen idee wat je allemaal aan het doen bent, maar ga eerst eens beginnen met het volledig herstarten van je pc. Daarna kijken of je Xampp kunt starten zónder de foutmelding.
Indien niet, dan betekent het dat MySql al automatisch met Windows wordt opgestart, dus dat
a. óf Xampp dat MySql niet meer moet starten (kijk of je het starten van MySql kunt uitschakelen in de instellingen van Xampp)
b. óf dat de reeds gestarte MySql niet de degene is Xampp wilt gebruiken (bijv. via andere websoftware geïnstalleerd), en dat je die (dus) van automatisch opstarten moet afhalen.
Je kunt daarvoor (bijv.) AutoRuns gebruiken.
Downloaden, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Dan in het tabblad Everything (na het scannen) zoeken (via Ctrl+F of klikken op het Verrekijkertje) op MySql en dat uitvinken.
Doe dat voor alle volgende MySql aanroepen die je tegenkomt (F3 herhaalt de zoekopdracht).
Herstart je pc en probeer daarna Xampp opnieuw te starten, hopelijk dan zónder de melding dat MySql al gestart was.

Tijs.

Hartelijk dank, de xampp errors zijn weg... alleen nu heb ik het probleem dat ik niet in kan loggen op de phpmyadmin volgende berichten -->

''Kan niet aanmelden op de MySQL-server'' ''Verbinding voor de controlegebruiker zoals in de configuratie is opgegeven is mislukt.''
 
Laatst bewerkt:
MySQL staat blijkbaar uit.
 
Je hebt tijdens de installatie van MySql/Xampp een SQL-gebruiker aangemaakt (hoogstwaarschijnlijk de gebruiker root) met een wachtwoord.
Als MySql gestart is (de goede) dan zou je dus moeten kunnen inloggen met de toen gemaakte SQL-gebruikersnaam en bijbehoreden wachtwoord.

Als je dat wachtwoord niet meer weet van root, dan zijn er op Internet wel manieren te vinden om het te hacken. Ik zelf gebruik altijd deze instructie maar waarschijnlijk kun je makkelijker overweg met deze instructie, die bovendien recenter is bijgewerkt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan