forum maken voor instantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
Bij de instantie waar ik zit hebben wij een raad. hier wordt van alles besproken hoe dingen beter kunnen binnen de instantie.
zo is er bedacht om een forum te gaan starten zodat discussies zich voort kan zetten etc..
omdat er soms nog steeds te weinig tijd is om alles te kunnen bespreken.
echter is er een nadeel dat er in deze raad mensen zitten die bij de dagelijkse dingen hulp nodig hebben. zo hebben we het ook over hoe om te gaan met de computer. wij zijn dus erg hard aan het brain stormen hoe we het forum dan gaan neerzetten.
ik ben een van de weinige in de raad die zich het meest bezig houd met het digitale gebeuren en hier ook het meeste verstand van heeft.
ach ik voel me zo remy :d

nou is mijn vraag, heeft iemand nog ideeën?
over hoe dit het beste aangepakt kan worden.
want zo zijn er dingen waar rekening mee gehouden moet worden.

iemand suggesties?
 
Wat zijn de gewenste functionaliteiten?
Wat is jullie budget?
Moet het via internet of intranet bereikbaar zijn?
Wie gaat het beheren?
etc...

Dat zijn het soort vragen waar je mee moet beginnen. Software kiezen is juist de laatste stap. Maar je zou eens kunnen kijken naar Office 365.
 
Een forum en Office 365?
Waar denk je aan?

Als je een goed discussieplatform wilt kan je prima kijken naar phpBB.
 
Office 365 is misschien een beetje overkill, maar ik heb wel vaker met dit bijltje gehakt, en dan blijkt achter zo'n vage omschrijving een heel wensenpakket te zitten. En dan moet je denken aan gedeelde documentenopslag, een gezamenlijke agenda, dan kom je al snel uit op een Sharepoint-achtige omgeving.

Maar het belangrijkste is dat je eerst je wensen op een rijtje hebt, en dan pas gaat kijken naar welke software geschikt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan