microsoft word 2010, papierformaat blijft niet even groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meisje12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
1
Beste forumlezers,
als ik een document aan het maken ben in word 2010, en ik wil bijvoorbeeld mijn pagina beëindigen en dus verder gaan naar de volgende pagina, dan wordt deze pagina 'geknipt' en heeft het dus het gewenste formaat niet behouden.... Ook al staat er bij "pagina-indeling" 'marges' normaal, 'afdrukstand' staand, 'formaat' A4 en 'kolommen' 1, de formaten kloppen niet? hoe komt dit en hoe kan ik dit fixen?
hier is nog een screenshot ter illustratie: vraag.jpg
met vriendelijke groetjes en alvast bedankt, meisje12345
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 42
Allereerst welkom bij HelpMij! Heb je het document al een keer afgedrukt? Dan zou je zien dat er niets aan de hand is; je papierformaat is nog steeds A4. Je hebt, ongetwijfeld ongewild, dubbelgeklikt op de grijze scheiding tussen twee pagina's in. Daarmee heb je de ongebruikte witruimte op de pagina verborgen. Dus als je op één pagina maar 2 regels hebt, is dat alles wat je van die pagina ziet. Zelf gebruik ik deze weergave altijd, omdat ik dan meer tekst in één keer op het scherm zie. En daar gaat het m.i. ook om: zo makkelijk mogelijk tekstverwerken. Wil je de oude situatie terug, dan zijn er 2 opties: dubbelklikken op het witruimte icoontje (snelste manier) of naar <Opties>, <Weergave> en in het blok <Opties voor weergeven van pagina's> het vinkje bij <Witruimte weergeven tussen pagina's in Afdrukweergave> weer aan zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan