foto's hernoemen in onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkha

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
98
Hoi,

ik heb een aantal foto's in OneDrive gezet en nu wil ik ze een andere naam geven maar dat lukt nergens. Moet ik eerst een fotobewerkingsprogramma instaleren? ik het windows 10.

gr. Dirk
 
Hallo Dirk. Nee geen foto bewerkingsprogramma nodig. En je hebt je zeker rotgezocht. :confused:

Heb je de ondrive app ook op je computer staan. Windows 10 heb je zie ik. Ga dus naar onedrive app.

Je ziet een map met foto's als het goed is. Pak eerst een klein mapje om te testen als je die hebt.

Dan moet je op je computer (lokaal) de naam van de foto's veranderen. Eerst alle foto's selecteren. Kun je doen met CTRL+A zoals je weet.

Ga dan met de muis op de eerste foto staan en met de rechtermuisknop indrukken. Dan op (kun) je de naam wijzigen.

Wijzig de naam in bijvoorbeeld foto1. Dan zul je zien dat alle foto's veranderen. Dat word dan bijvoorbeeld foto1.jpg (1) foto1.jpg (2) enz enz

Alles moet wel gesyhroniseerd zijn met onedrive op je computer. Anders gaat de vlieger niet op. Succes.

Voorbeeldje van mezelf net voor jou gedaan.

dirk.JPG
 
Laatst bewerkt:
Da's geen handige naamgeving, en ik zou dat ook zeker zo niet doen. Er zijn zat programmaat'jes te vinden waarmee je dat simpel en goedkoop kan doen, bijvoorbeeld FSViewer. Sowieso een programma dat superieur is als het gaat om het bekijken van foto's. Dus wat mij betreft een onmisbaar tooltje :).
 
Vraag verplaatst van beeldbewerking naar cloud computing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan