Figuurnummers kloppen totaal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Umoo

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
5
Goedenavond,

Wanneer ik een figuur met bijschrift toevoeg begint het vaak ineens met een willekeurig figuurnummer i.p.v. door te nummeren met de voorgaande figuren. Daarnaast update hij de andere figuren niet wanneer ik een figuur ertussen bijvoeg. Ik ben nu alle nummers handmatig aan het aanpassen, maar wanneer ik bijvoorbeeld 30 figuren heb in een hoofdstuk en er een tussen voeg, wordt het iedere keer een grote klus. Ik zou graag willen dat de figuurnummers automatisch doornummeren of met een eenvoudige handeling alles kan updaten. Ik heb al bijna alles geprobeerd, figuren bijwerken, alles selecteren en vervolgens de F9 toets, etc. Je zou denken dat dit allang door zo'n groot bedrijf als Microsoft geautomatiseerd had moeten worden..
 
Velden (en figuurnummers zijn dat) worden zelden gelijk bijgewerkt in Word; dat gebeurt bijvoorbeeld wel bij genummerde koppen, maar dus niet altijd bij andere velden. Dat hoeft ook niet, want als je een document gaat afdrukken, of een afdrukvoorbeeld bekijkt, worden de velden wél bijgewerkt. En bij afsluiten/openen ook. Op het moment dat je de bijgewerkte nummers nodig hebt, kloppen ze dus. Het is m.i. dan niet nodig om je daar druk over te maken :). Voor de mensen die van niet-kloppende velden tóch een beetje nerveus worden, kun je altijd met <Ctrl>+<a> alle tekst (dus ook de velden) selecteren en met <F9> handmatig bijwerken.
 
Het probleem is juist dat de punten die je aangeeft niet werken, of in ieder geval niet in de documenten waar ik in werk. Bij het afdrukken, sluiten of openen blijven de willekeurige nummers staan en ik kan ze ook niet bijwerken met de F9 toets. Is er nog iets anders wat ik kan proberen? Ik zou graag de figuren automatisch laten nummeren waarna ik ze kan verwijzen met kruisverwijzing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan