Acrobat reader keert paginavolgorde om

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
90
Ik heb een tekstbestand gemaakt in Word voor Mac en dat opgeslagen als pdf. Maar nu staan de pagina's in omgekeerde volgorde. Ik weet een manier om dat te wijzigen, n.l. de paginaminiaturen naar de juiste plek slepen. Helaas lukt dat niet meer, ik krijg er geen beweging in. Ook de miniaturen naar een nieuw bestand slepen lukt niet. Het gaat niet om afdrukken, ik wil het bestand per mail versturen en dat komt zo vreemd over als de volgorde niet klopt. Weet iemand een andere mogelijkheid?
 
Ik zie PDFCreator niet voor MAC, maar hier op de pc zou ik de pdf openen (in Acrobat Reader bijv.) en dan via afdrukken naar PDFCreator de paginavolgorde nogmaals laten omdraaien, zodat ze weer goed staan.
Daarvoor open ik het Afdrukken dialoogvenster in Acrobat Reader, ik selecteer PDFCreator als printer en kies dan knop Eigenschappen, waarbij ik in tabblad Indeling de keuze maak van Achteraan beginnen. Ik klik meermalen op OK en dan kies ik PDF als uitvoerformaat.

Ik neem aan dat voor MAC er ook print-to-pdf programma's zijn, en mogelijk kunnen die ook in omgekeerde volgorde printen.

Tijs.
 
Dank voor de reactie dnties. Helaas lukt het nog steeds niet. Ik kan op mijn pc geen PDFCreator vinden, niet in het afdrukscherm en ook niet ergens anders. Ik heb wel een programma gevonden op internet: PDF Creator Master for Mac, maar daarvan zijn de recensies helemaal niet goed. Het gaat me ook niet om afdrukken, maar om in de juiste volgorde opslaan zodat ik het per mail kan versturen. Ik begrijp ook niet waarom dat document in omgekeerde volgorde wordt opgeslagen, ik heb dat zelf niet geregeld. Ik heb alle instellingen nagelopen, kan nergens iets vinden wat met paginavolgorde te maken heeft. En dubbel vreemd omdat het me eerder wel lukte d.m.v. slepen alles in de juiste volgorde te zetten.
 
Je begrijpt niet echt waar ik het over heb, maar even ter verduidelijking dan: Waar ik het over heb is "Afdrukken naar PDF", waarbij (in ieder geval bij PDFCreator, maar die is er niet voor de MAC) de volgorde van afdrukken kan worden omgedraaid, wat (bij jouw "foute" PDF) zou resulteren in een nieuwe PDF met de juiste paginavolgorde.

Zoals gezegd ken ik verder geen variant voor MAC uit eigen ervaring. Mogelijk kan Pdf Writer for MAC iets voor je betekenen.

Tijs.
 
Ik ben er nog steeds niet uit. Kan wel in het afdrukmenu de paginavolgorde omkeren, maar dan kan ik verder alleen kiezen voor annuleren of afdrukken. Opslaan kan niet. Terwijl je juist een .pdf bestand maakt omdat het er dan op Windows en Mac hetzelfde uitziet. Misschien toch nog iemand een advies?
 
Ik word een beetje doodziek van Adobe. Bieden ze op de site 30 dagen gratis proefversie aan, ik denk, ik ga het daar maar mee proberen. Alles geïnstalleerd, maar toch krijg ik bij elke wijziging die ik probeer aan te brengen de pagina waarop staat wat ik daarvoor moet betalen. Doe ik het allemaal fout, of werkt Adobe gewoon niet? En kan iemand me zeggen of het normaal is dat in een document dat je in Word maakt en opslaat in .pdf zomaar vanzelf de paginavolgorde verandert?
 
Voor wie met hetzelfde probleem zit, de oplossing die ik gevonden heb is verwijderen van Adobe Reader DC en niet meer terug zetten. Ik dacht dat het met een nieuwe installatie weer in orde zou komen, maar dat lukt niet, ik krijg weer hetzelfde probleem. Ik zoek nog naar een instelling die het mogelijk maakt een .pdf te openen in Word terwijl ook Adobe op de pc is geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan