• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform gebruiken voor invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
150
Ik wil een userform gebruiken om gegevens op een sheet te plaatsen...
Maar ik weet hoegenaamd niet hoe ik dit moet doen...
Ik heb hier een Vb geplaatst met wat ik bedoel, er zit wat uitleg bij.

Kan iemand mij op weg helpen ?

De userform en blad1 (aan te vullen door userform) en blad2 (gegevens van lid) zijn aangemaakt.

Alvast bedankt.

Ed



voorbeeld van userform:
userform.jpg

Ik werk nog met Office 2010
 

Bijlagen

  • test met userform.xlsx
    17 KB · Weergaven: 39
  • test met userform2.xlsm
    23,6 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Je kan in de VB-omgeving (alt+F11) een userform aanmaken met alle nodige invoer veltjes en aanvink vakjes.

Als laatste maak je een knop 'opslaan' welke zorgt dat alle gegevens uit de userform in de juiste veld komen te staan.

Bijvoorbeeld
range("A1").value = userform.checkbox1
 
Dat is reeds aangemaakt in bijgevoegd voorbeeld, maar ik ken te weinig van VB....
 
Ik zal morgen eens kijken, vandaag een pilsje teveel , was mijn verjaardag (55:eek:)
Maar hierbij iets met schietepoef
 

Bijlagen

  • invulformulier met checkboxen.xlsm
    35,1 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Ik had je veel jonger geschat....:p
 
Aan je Avatar te zien lijk je nog een jonge hond. :d
Van harte gefeliciteerd.
 
Hoi snbeke
Ik had je veel jonger geschat....:thumb:helaas,:shocked:
 
Beste Johannus,
Beste dank voor de hulp, het werkt voortreffelijk.
één puntje zou ik willen anders zien, er moet een mogelijkheid zijn om een naam van de schutter meermaals in te geven.
Bepaalde mensen schieten meerdere reeksen per avond...
Moest je wat tijd hebben...
Alvast bedankt.

Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
informatie

Alle info over de schutter mag worden overgenomen van blad2 en worden aangevuld met de ingave in het userform, maar nu kan er maar één keer dezelfde naam worden ingegeven, maar dit
zou meerdere keren moeten kunnen bij de inschrijving, een schutter kan 2 disciplines schieten op een dag...
voor de rest werkt het heel goed.
 
Ik heb het gewijzigd. Er kan nu ongelimiteerd gebruikers aangemaakt worden en inschrijvingen gedaan worden. Er wordt elke keer een nieuwe regel onderaan de bestaande lijst gemaakt met de nieuwe waarden.

Met de betalingen ed wordt nog niets gedaan.Bekijk bijlage test met userform2.xlsm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een kleinigheidje

Het enige wat mij nog stoort is dat bij het wegschrijven naar Blad1, dit blad iedere keer verlengd in plaats van de bladregels te gebruiken...
Voor de rest werkt het prima.:thumb:
 
Het enige wat mij nog stoort is dat bij het wegschrijven naar Blad1, dit blad iedere keer verlengd in plaats van de bladregels te gebruiken...
Voor de rest werkt het prima.:thumb:

in de "private sub WegSchrijven_Click" onderstaande stukje code weghalen.
Code:
.Rows(EndRow).Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove 'lege regel invoeren
        'copy zoek velden
        .Range("C" & EndRow).Value = "=IF(RC[-2]="""","""",VLOOKUP(RC[-2],Blad2!R2C1:R10000C4,2,FALSE))"
        .Range("E" & EndRow).Value = "=IF(RC[-2]="""","""",VLOOKUP(RC[-4],Blad2!R2C1:R10000C4,3,FALSE))"
        .Range("F" & EndRow).Value = "=IF(RC[-2]="""","""",VLOOKUP(RC[-5],Blad2!R2C1:R10000C4,4,FALSE))"
Dan gaat hij in de lege regel onderaan de data in Blad1 alle nieuwe gegevens toevoegen.
 
Misschien ontbreekt er nog een weinig aan, maar dit lijkt me voldoende voor het ophalen en wegschrijven van de gegevens in form 'InschSchutter'.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With Sheets("Blad2")
  ComboBox1.List = .Cells(1).CurrentRegion.SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Value
  ComboBox2.List = .Range("H2:H" & .Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Value
 End With
End Sub


Private Sub wegschrijven_Click()
With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
 .Offset(1).Resize(, 6) = Array(ComboBox1.Value, IIf(OptionButton5, OptionButton5.Caption, IIf(OptionButton6, _
 OptionButton6.Caption, "")), ComboBox1.Column(1), ComboBox2.Value, ComboBox1.Column(2), ComboBox1.Column(3))
    For j = 6 To 10
     .Offset(1, j) = IIf(Me("checkbox" & j), "X", "")
    Next j
 End With
End Sub
 

Bijlagen

  • test met userform2 hsv.xlsb
    35,1 KB · Weergaven: 56
Iedereen die mij langs deze weg hulp en ideeën gaf, bedankt.
Ik sluit dit nu af.

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan