microfoon dempt meteen wanneer ik volume verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lynic

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
7
Hallo,

ik heb een probleem met mijn microfoon, ik heb 3 verschillende microfoons geprobeert en ze hebben allemaal hetzelfde probleem dus het ligt niet aan de microfoon. maar elke keer als ik mijn volume verander dan dempt mijn microfoon automatisch.
 
Lijkt me te liggen aan (de instellingen van) je audiokaart binnen Windows. Uiteraard is er geen relevantie voor de helpers te te weten welke audiokaart je hebt en welke Windows versie je hebt is ook niet relevant, klaarblijkelijk, maar kijk even of je met deze link kunt komen waar ik het over heb.
Mogelijk kan ook het uitzetten van geluidseffecten helpen, zie deze discussiedraad, de bijdrage van bluto32 (14 december 2010).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a. Gebeurt dit muten altijd, ook als je geen programma's draait waar de microfoon actief bij gebruikt wordt (zoals bijv. muziek afspelen via Windows Media Player)? Ik heb iets gezien van Skype die zich bemoeit met de microfoon als je het geluid harder zet, maar dat is dan ook een programma dat zowel de microfoon als de koptelefoonaansluiting (of boxen) gebruikt.
b. Bedoel je echt muten (=geluid opnemen helemaal uitzetten) of bedoel je dat het opnameniveau naar beneden wordt bijgesteld? Dus dat het niet "alles of niets" is maar dat (naarmate het uitvoergeluid wordt opgevoerd) het opnameniveau van de telefoon wordt verlaagd?

Tijs.
 
Mooi dat je een schermafdruk erbij gedaan hebt. Probeer het eens zo: Zet eens in het tabblad "Avanceret" alle vinkjes uit en kijk of het probleem dan wegblijft.

Tijs.
 
bedankt voor de hulp maar ik heb het probleem nog steeds
 
Dan heb ik geen tips meer. Zet die instellingen/vinkjes in "Avanceret" maar weer terug op wat ze stonden en hopen op een reactie van iemand anders hier op het forum.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan