• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjan0101

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Beste gebruikers,

Ik heb een wens om een formule in excel te maken maar ik kom er niet uit.

Wij voeren klanten in in een lijstje op excel, bij deze klant hoort een postcode.
Nu hebben wij alle postcodes ingedeeld in gebieden zodat je kunt zien welke postcodes bij welk gebied komen, bijv postcode 3000 tot 4000 is utrecht ofzo.
Nu wil ik graag een klant in voeren en als ik die invoer dat dan gelijk een tellertje omhoog gaat bij de gebieden, dus ik voer een klant in en die komt uit duitsland, en excel herkent de postcode en kiest het gebied waar dit bereik onder valt en de telling van duitse klanten schiet omhoog van 1 naar 2.

Is dit te maken?
Alvast heel erg bedankt

Hierbij een voorbeeld bestandje,

Ik heb wel wat geprobeerd met voorwaardelijke opmaak maar dan krijg je welde formule (met voorwaardelijke opmaak-markeringsregels voor cellen- tussen waarde.

Maar dit is niet helemaal wat ik bedoel, dit is een opmaak,
maar ik wil een telling bij een land hebben zoals je kan zien in het vb bestand

Bijlagen

Ik snap het bijna
Wat is bij de linkse formule de getallen 3;1 hoe werkt dat?

=VERT.ZOEKEN(K4;A:C;3;1)

Zoek de waarde K4 in de kolom A en neem de waarde uit de 3de kolom rechts van kolom A(dus kolom C)
Die 1 betekent dat de waarde K4 gelijk of groter mag zijn, maar kleiner dan 2000 (1000-1999)
Die ALS.FOUT geeft een blanco waarde als er geen overeenkomende waarde wordt gevonden.

Laatst bewerkt:
Super dat u mij geholpen heeft,
Heel hartelijk bedankt het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan