PC start spontaan opnieuw op of wil niet afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Hallo,

Ik heb al een paar keer gehad dat mijn PC na het afsluiten gewoon weer op ging starten. En gisteravond startte het ding spontaan opnieuw op, tot 2x toe.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen.
Ik gebruik windows 10 en up to date virus scanner.

Hoor graag.

vr.gr.
Drummert.

Hoi,
Controleer welke software je hebt die dit mogelijk kan maken, denk b.v. aan BackUp software die mogelijk via geplande taken de pc uit z'n slaap- of sluimerstand kan halen.
Scan ook je pc eens grondig of er geen malware e/o virus etc. aanwezig is.
Kijk ook bij sommige apparaten onder apparaatbeheer naar de energie-instellingen ervan (dit apparaat mag de pc uit slaapstand halen enz).
Als je een muis hebt met batterij kan een bijna lege batterij ook voor dit probleem zorgen als de energie-instelling niet goed staat.
Sluit je de pc echt af of gebruik je de slaapstand?

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik heb geen backup software geïnstalleerd. ook pc op virussen ed gecontrolleerd, maar daar ook niks gevonden.
in apparaatbeheer heb ik nooit wat gewijzigd oid. Muis is idd een draadloze, maar heb na het omwisselen met een bedraade muis nog steeds het zelfde probleem.
Doorgaans sluit ik mijn PC af en doe 'm niet in slaapstand oid.

hoor graag of er andere dingen zijn die ik kan proberen.

alvast bedankt.

Dan heb ik momenteel even geen idee, wellicht dat anderen nog wat ideeën hebben.

Hoi, heb inmiddels op aanraden van een collega een nieuwe voeding er in gezet maar dat heeft het probleem niet verholpen.
Ik kom zelfs niet eens in het bios systeem.

Iemand nog een idee?

Als je niet eens de BIOS kunt openen rijst de vraag of er wel spanning op het moederbord staat..
De fans gaan ook niet even draaien, brandt er geen LED ergens op het moederbord..?

Reset de bios, stel die opnieuw naar smaak in.

Maak je ook gebruik van snel opstarten in W10?

Probleem lijkt opgelost te zijn door nieuwe driver voor GPU te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan