Het document kan niet worden opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emelwee

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
5
Wij hebben een bedrijf en ik wil de facturen, welke per e-mail als pdf binnenkomen, digitaal opslaan. Het lukt bij allemaal behalve 1. Hier krijg ik volgende melding:

"Het document kan niet worden opgeslagen.
Er is een probleem opgetreden bij het lezen van het document (135)"

Ik heb geprobeerd het bestand onder een ander naam op slaan, maar het maakt allemaal niet uit.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat het een virus of ransomware is ipv. een PDF? En dat je anti-virus programma het opslaan dan blokkeert?
Bedenk hierbij dat ransomware en andere malware zich vaak als factuur voordoen, zodat je wordt getriggerd ze te openen...

Tijs.
 
Het gaat om een factuur welke we wekelijks krijgen, dus van een betrouwbare afzender.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je 'm rechtstreeks opent vanuit Outlook?

Tijs.
 
Hoe bedoel je Tijs?

Ik krijg de e-mails binnen via outlook. Ik open de bijlage (pdf-bestanden), dus de factuur om vervolgens op te slaan in een map.
het gaat met alle bestanden goed behalve deze ene. Ik probeer het nu al een aantal weken en het lukt me gewoon niet!

groet,
Annelies
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is nogal een verschil tussen: "Bijlage opslaan" danwel "Alle bijlagen opslaan" aan de ene kant (in Outlook) en het openen van de bijlage en dan opslaan vanuit het bijbehorende leesprogramma (in dit geval Foxit Reader, Acrobat Reader etc.)
Nu begrijp ik (pas) waarom je je vraag in PDF-readers/bewerkers had neergezet.

Ok, nu dit mij duidelijk is: Wat gebeurt er als je de probleembijlage vanuit Outlook rechtstreeks opslaat (op de bijlage rechtsklikken en kiezen voor "Opslaan als", dus niet eerste openen in je PDF-leesprogramma)?

Werkt dat wel, dan zou ik haast denken aan een PDF-beveiliging, zodat opslaan niet toegestaan is. Ik heb overigens geen idee welke PDF-beveiliging dat dan zou zijn, maar dat kun je mogelijk achterhalen door (met het bestand geopend in je PDF-leesprogramma) te kiezen voor Bestand -> Eigenschappen -> tabblad Beveiliging

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Het is me gelukt!

Ik heb zoals jij zei in Outlook het ongeopende bestand met "opslaan als" (via rechter muisknop) direct opgeslagen in de betreffende map; moest er wel ".pdf" achter zetten in de naam, anders kreeg ik weer een bestand wat ik weer via Acrobat Reader moest openen en dat was niet de bedoeling.

Ik heb ook naar de eigenschappen van het bestand proberen te kijken, maar er verschijnt geen nieuw veld met "documenteigenschappen".Als ik een van de probleemloze pdf-bestanden open en kijk naar de eigenschappen, dan kan ik kijken bij de tabjes Beschrijving/Beveiliging/Fonts/Eigen/Geavanceerd
Het blijft dus allemaal vreemd, voor mij althans. Wel ben ik je heel dankbaar voor jouw hulp, want ik kan nu ook deze bestanden eenvoudig koppelen aan ons boekhoudprogramma zonder dat ik ze eerst weer moet scannen en dan opslaan.

groet,
Annelies
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is de verzender vergeten om er de extensie .PDF achter te zetten (kan bijv. gebeuren als de afzender een Apple MAC computer gebruikt, die geen extensies nodig heeft om het type bestand te kennen).
Hierop inhakend: Als de bijlage(n) in Outlook niet het Acrobat Reader icoontje heeft in een "probleem" factuur-mailtje terwijl de bijlage(n) van "probleemloze" factuur-mailtjes dat icoontje wél hebben, dan kan bovenstaande het geval zijn. Dus moet je in dat geval altijd zelf de extensie toevoegen bij het opslaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan