virus shortcuts on usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Beste leden,

k heb een vervelend probleem,ik heb ( virus shortcuts on usb stick ) op mijn 2 sub sticks.Ik heb de tool UsbFix geprobeerd maar virus blijft bestaan.as u iemand een oplossing heeft .
Alvast bedankt
 
Wat wil je precies van ons, nu?
a. Het verwijderen van alle shortcuts op die sticks?
b. Het verwijderen van het virus dat de shortcuts op die stick zet.

Verder: Zie je alle originele bestanden en mappen wel staan op die sticks? Want doorgaans worden die verborgen door het virus, zodat je alleen de shortcuts ziet in Verkenner.
Dit is van belang omdat als we a. zouden doen je mogelijk niet weet/ziet waar de originele bestanden/mappen gebleven zijn en/of hoe die (ooit) geheten hebben.

Tijs.
 
oh sorry, was niet duidelijk denk ik,heb de usb sitcks sowieso geformatteerd.maar als ik die ga gebruiken staan shortcuts nog steeds op.hoe kan ik de virus definitief verwijderen aub?
 
Nu wordt het 'tricky', want wij weten helemaal niet welk virus je pc nu heeft.
Een mogelijke hint zouden de Eigenschappen van zo'n shortcut kunnen zijn. Dus rechtsklik op een van die shortcuts en kies Eigenschappen.

Meldt ons (kopieren en plakken in je volgende posting) welke opdrachtregel er staat, maar wel zo dat we geen klikbare link te zien krijgen.
Dat kan door de opdrachtregel in je volgende posting te plakken en meteen daarna, dus nog vóór klikken op Snel reageren er (aan de voorkant) voor te zetten en helemaal achteraan

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zou maar eens beginnen met de pc te laten scannen door een online virusscanner of d.m.v. de Kaspersky Recue-disk.
Als die zgn. "links" er na het formatteren nog steeds / weer aanwezig zijn op de sticks zit de besmetting in de computer, niet in de sticks.
 
de virus zat op usb niet op pc,heb pc gescand maar niks te vinden,daarom vind ik het vervelend dat telekens op usb de virus shortcuts terugkomt
 
@Scrapheap: Een goede suggestie voor de Kaspersky rescue disk (ik ken er nog een paar meer, zoals de Bitdefender rescue cd en AVG rescue cd), maar ik wil nog geen concrete tips geven omtrent dergelijke hulpmiddelen totdat bekend is welk virus het betreft.

@hollander95: Ik vroeg om de opdrachtregel van die snelkoppelingen in posting #4...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer een windows 10 bootable usb maken en dat is wat ik krijg zie ( screenshot)
Alvast bedankt2016-06-02_12h12_12.png
 
Rechtsklik op zo'n shortcut (bijv. de snelkoppeling "boot" op de memory-stick) en kies Eigenschappen.
Doe meteen Ctrl+C toetscombinatie en plak de inhoud van het klembord in een nieuwe posting, maar zet er wel eerst die tags omheen die ik beschrijf in posting #4 vóórdat je op Snel reageren klikt.

Tijs.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties,ik heb een scan gedaan met SMADΔV Antivirus ,alles blijkt te werken nu en geen shortmuts virussen meer te zien voorlopig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan