Computer start niet op na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddanielp111

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2013
Berichten
21
Hoi,

Gister heb ik via MSI live update m'n pc geüpdatet. Helaas start mijn pc na deze update niet meer op. Het gaat hierbij om het volgende moederbord: MSI Z97 gaming 5. De enige feedback die de pc geeft, is de foutcode 'F2' op het moederbord zelf. Verder geen beeld o.i.d.

Omdat de fout ergens bij het BIOS zit, heb ik geprobeerd om het BIOS the flushen (als ik het zo goed zeg) door de vorige bios update op een USB stickje te zetten en vervolgens de harde schrijven te ontkoppelen en daarna de pc weer op te starten. Hierbij bleef het beeld echter afwezig.

Is er iemand die een oplossing kent voor dit nare probleem? Mocht je hiervoor meer informatie van de hardware, software, etc. nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Daniël
 
Hoi welkom op helpmij :thumb:

Is de bios update gedaan vanuit windows 10 ?
 
Dank voor je snelle reactie.

De update is inderdaad gedaan in windows 10. Het gaat hier echter niet om een legitieme versie, mocht dat er wat mee te maken hebben.
 
nee dat moet niet uitmaken, ga er maar vanuit dat het moederbord defect is.
Als je niet eens in de bios kan raken doormiddel van de F2 toets ingedrukt te houden.
Is het helaas einde verhaal.
 
Begin met kaal opstarten, dua alleen met CPU met koeler, systeemspeakertje en voeding uiteraard, voor de rest alles eraf en eruit, bios beeps?
Zo ja, welke?
 
Dit hebben we inderdaad al geprobeerd, omdat dit stond in de handleiding van MSI voor het recoveren van je BIOS (bron: https://service.msicomputer.com/msi_user/support/techfaqdetail.aspx?formid=3046 ).
Hierbij startte de pc dus in ieder geval niet op en gaf het moederbord alleen de 'F2' foutcode weer. Er waren overigens ook geen beeps. Is het standaard dat een moederbord deze geluiden automatisch kan maken of moet hiervoor eerst zo'n speakertje worden aangeschaft?
 
We hebben al geprobeerd de pc kaal op te starten (dus zonder de componenten die jij beschrijft). Oke, in dit geval zijn er geen beeps geweest.
 
Brandt de Debug led op het moederbord ? Die zit onder het laatste insteekslot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan