Muis uitschakelen in BIOS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een nieuwe pc met moederbord Asrock B85M-ITX P2.00.

Wanneer ik de pc zoals meestal in sluimerstand zet start deze soms vanzelf op.
Nu heb ik gemerkt wanneer deze in sluimerstand staat en de muis beweegt de pc ook opstart.

Nu was mijn vraag waar kan ik in de BIOS dit uitschakelen ?
 
Gevonden maar vreemd.
USB mouse en keyboard staan hier disabled.
 
Kijk eens in energiebeheer voor die apparaten, die staan dan zo dat ze ze de PC uit de slaapstand mogen halen.
 
Heb gekeken in energiebeheer maar vindt van muis of klavier hiervan niets terug.
 
Kijk bij apparaatbeheer (wat @lange Pier bedoelde), klik rechts op eigenschappen en dan tab energiebeheer, haal het vinkje weg dat op het screenshot nog aangevinkt is.
EnergiebeheerMuis.jpg
Klik op het screenshot voor de grotere versie.
Kijk ook even naar deze thread en de link in mijn reactie die alles uitlegt over slaapstand, sluimerstand en hybride slaapstand.
 
Laatst bewerkt:
Uitgeschakeld maar de pc startte net weer op.
Denk dat het in de netwerkadapter zat, die heb ik nu ook uitgeschakeld bij uit de slaapstand halen.
Even afwachten.
 
Heb alles uitgeschakeld wat ik kon zodat de pc niet uit slaapstand gehaald kan worden maar toch blijft deze nog onverwachts opstarten.
 
Heb je ook bij de netwerkadapter(s) gekeken bij eigenschappen>Power Management e/o bij Geavanceerd de vinkjes weggehaald bij Wake on Lan (WoL), Magic packet, Pattern Match en evt. Wake on link.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Of er haalt iemand een geintje met je pc uit die toegang heeft tot je netwerk (is niet per se noodzakelijk) of je hebt iets binnengehaald waar je niet blij van wordt.
Scan je pc eens grondig met Mbam of je AntiVirusSoftware.
Controleer ook de instellingen van de taakplanner (run>taskschd.msc) of e.o.a. taak je pc uit slaap- of sluimerstand mag halen, denk b.v. aan geplande BackUp taken o.i.d.
Bij WindowsBackup b.v. onder de tab "Voorwaarden" staat 1 v.d. de opties "De computer uit de slaapstand halen om deze taak uit te voeren"
Controleer ook de logboeken om te kijken of je daar een aanwijzing vindt omtrent het probleem (run>eventvwr.msc) fouten, waarschuwingen enz.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook bij de netwerkadapter(s) gekeken bij eigenschappen>Power Management e/o bij Geavanceerd de vinkjes weggehaald bij Wake on Lan (WoL), Magic packet, Pattern Match en evt. Wake on link.
Dit staat allemaal uit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Of er haalt iemand een geintje met je pc uit die toegang heeft tot je netwerk (is niet per se noodzakelijk) of je hebt iets binnengehaald waar je niet blij van wordt.
Scan je pc eens grondig met Mbam of je AntiVirusSoftware.
Niemand heeft toegang tot dit netwerk en de pc is net nieuw, niets op geinstalleerd.
Controleer ook de instellingen van de taakplanner (run>taskschd.msc) of e.o.a. taak je pc uit slaap- of sluimerstand mag halen, denk b.v. aan geplande BackUp taken o.i.d.
Bij WindowsBackup b.v. onder de tab "Voorwaarden" staat 1 v.d. de opties "De computer uit de slaapstand halen om deze taak uit te voeren"
Dit vind ik niet direct terug Bij de andere taken staat wel : uitvoeren ook als de pc niet is aangemeld.
Controleer ook de logboeken om te kijken of je daar een aanwijzing vindt omtrent het probleem (run>eventvwr.msc) fouten, waarschuwingen enz.
 
Alles wat de pc uit de slaapstand kan halen heb ik daar nu uitgeschakeld.
Afwachten nu.
 
Helaas, pc stond daarnet weer aan.
Misschien nog even benadrukken dat de pc steeds in sluimerstand vanzelf opstart.
 
Probleem opgelost.
ype: Wake Timer
Owner: [SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe (AcrSch2Svc)
 
Mik Zjegger zei:
Controleer ook de instellingen van de taakplanner (run>taskschd.msc) of e.o.a. taak je pc uit slaap- of sluimerstand mag halen, denk b.v. aan geplande BackUp taken o.i.d.
Mooi dat het probleem is opgelost. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan