Pc start niet op, Fans wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonscholte

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
62
Hi!

Ik weet niet precies of mijn vraag in deze subcategorie moet staan, echter heb ik veel op internet gezocht en kom er niet uit.
Ik ben net verhuisd, en zit nu in een nieuw appartement, ik sluit mijn pc aan, wil starten, hoor alleen de fans blazen, maar geen beeld op mijn beeldscherm (ja beeldscherm werkt wel).
Nu vraag ik mij af hoe dit kan, ik heb pc MET piepschuim netjes in de doos vervoerd. Wat kan er aan de hand zijn?
Kan het door stopcontact komen? (misschien is deze anders?)
Of ligt dit compleet ergens anders?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groeten Remon

ps; deze pc is 2/3 maanden oud.
 
Laatst bewerkt:
Hoor je de harde schijf ook opstarten?
Verschilde het stopcontact van het oude?
 
Merk PC?
Dan garantie claimen.

Anders openmaken en alle aansluitingen, videokaart en cpu nazien of die niet uit de socket is getrokken door de koeler indien een 3e party.

Nog niets, helemaal kaal opstarten, dus met alleen CPU met koeler, systeemspeaker en voeding uiteraard, bios beeps?, zo ja welke?
 
Ik hoor de harde schijf zelf niet, maar dat komt ook omdat de pc enorm stil is, weet niet eens of hij dat daarvoor wel deed. Ik hoor naast fans wel lichtelijk een rommel ( denk heel zachtjes HD).
Stopcontact 220v, gebruik zelfde verlengsnoer, dus denk het niet.

Merk PC is van Alternate, dus zelf gemaakt. Garantie is er ook denk ik wel.
Ik heb geen verstand over wat ik los moet maken en dergelijke, dus kan hem dan beter opsturen?
 
Je kunt het zelf ook eerst nazien en miss. is er iemand in de buurt met verstand van zaken die kan helpen.

Om zoiets nu op te sturen is ook gedoe.
 
Jammer dat je zelf niet durft te kijken.
Monitor zat wel aan de juiste aasluiting indien een grafische insteekkaart?
 
Ik kan wel kijken, maar heb geen verstand wat wat is, daarom doe ik dit niet. Monitor doet het gewoon, dus ja.
 
Hallo en welkom! (welkom in de nieuwe woning natuurlijk). Je zult al wel genoeg kosten hebben om de PC zomaar op te gaan sturen nadat je die alleen hebt verplaatst. Daarom: kijk eens of de muis stekker, die groen is, in de groene aansluiting zit en het toetsenbord in de paarse.

Computers zijn ook echte stofzuigers dus een gebruiker zou de computer stekker er uit moeten kunnen halen en de kast openen om te reinigen met een kwastje (niet de stofzuiger mond boven jumpers en ventilatoren houden). Een kleine moeite is het om dan met een lampje te kijken of de kaarten (insteek en geheugenkaarten) nog recht in de slots zitten en stekkertjes vast zitten. Tegenwoordig moet de fan kunnen ronddraaien, een kabeltje kan na het verplaatsen voor de schoepen zitten en deze kleine witte stekkertjes glijden er wel eens gemakkelijk af. Probeer hulp te regelen in de buurt om er even naar te kijken met de Peerby App. Verder is het net als met banden leren plakken: zoveel mogelijk zelf doen. Prettig weekend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan